Hesap Yöneticisi: Revizyonlar arasındaki fark

Tribalwars Wiki TR sitesinden
Gezintiye git
Değişiklik özeti yok
 
(2 kullanıcıdan 24 ara revizyon gösterilmiyor)
10. satır: 10. satır:


==En İyi Yağmalar==
==En İyi Yağmalar==
[[File:overview_plunder.png|right|frame]]
[[File:Ss0.png|right|frame]]


Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir.
Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir.
16. satır: 16. satır:


==Köye Genel Bakış==
==Köye Genel Bakış==
[[File:overview_village.png|right|frame]]
[[File:Ss01.png|right|frame]]


Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.
Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.
23. satır: 23. satır:


==İnşaat Şablonları==
==İnşaat Şablonları==
[[File:overview_template.png|right|frame]]
[[File:Ss1.png|right|frame]]


İnşaat şablonları bölümü tüm [[#Köy Yöneticisi|Köy Yöneticisi]] şablonlarınızı görmenizi sağlar.
İnşaat şablonları bölümü tüm [[#Köy Yöneticisi|Köy Yöneticisi]] şablonlarınızı görmenizi sağlar.
30. satır: 30. satır:


==Uyarılar ve Tavsiyeler==
==Uyarılar ve Tavsiyeler==
[[File:overview_warning.png|right|frame]]
[[File:Ss2.png|right|frame]]
Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.
Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.


36. satır: 36. satır:
Bildirimler ekranında, size gelen yeni  bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.
Bildirimler ekranında, size gelen yeni  bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.


[[File:attack_notifications.png|500px|frame|center]]
[[File:Ss3.png|500px|frame|center]]


Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.
Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.
91. satır: 91. satır:
= Köy Yöneticisi =
= Köy Yöneticisi =


Köy Yöneticisi köylerde binaların Emir kuyruk Sırasını otomatikleştirmek için kullanılabilir.Bu kesin hedef yapı katları ve binalar şablonları sistemi ile sıraya göre sırayı özelleştirebilirsiniz.
Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.  


== Yönetim Tabloları ==
== Şablon Düzenlemek ==


Ön tanımlı olarak Köy Yöneticisini açtığınızda görünecek Köyleri ekran Şablonlarınızı yönetmek için tıklayınız ve şablonlarınızı yönetiniz''.
Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir.  Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.


=== Sistem Tabloları ===
=== Sistem Tabloları ===


Oyunu Yönetmek İçin Üç ( 3 ) Şablon Kullanılır Bu Şablonlar Düzenlenemez veya silinemezler.
Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.


Sistem Şablonları Şunlardır:
Sistem şablonları şunlardır:


* Kaynaklar - kaynak binalar ilk 30 seviyesine alma konusunda vurgu ile Genel  inşa Köy Yöneticisi.
* Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları  30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
* Savunma - savunma askeri üretilen köyler için.
* Defansif -  Savunma birlikleri üreten köyler için.
* Saldırgan - saldırgan asker üreten köyler için.
* Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.


=== Kendi Tablolarını Oluşturma ===
=== Kendi şablonunuzu hazırlamak ===


Bu Üç sistem şablonları ihtiyaçlarınıza uygun değilse kendi özel şablonunuzu oluşturabilirsiniz.Bunu yapmak için, Sayfa altında bir şablon adını yazın ve oluşturma şablonu bölümünde boş bir şablondan kopyalayarak sıfırdan başlayarak veya varolan bir şablon kopyalayarak Yapabilirsiniz.
Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.


[[File:am_vm_ct.png|frame|center]]
[[File:Ss4.png|frame|center]]


=== Görüntüleme , Yeniden Adlandırma ve Silme ===
=== Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme ===


Aşağıda oluşturma şablon bölümü mevcut ve şablonların bir listesini bulacaksınız.Tabloda gösterilen yapı katları Köy Yöneticisi tamamen köy çalışmaları tamamlandığında hedef bina .
Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.  


Bu tıklayabilirsiniz [[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] Bir şablon veya yeniden adlandırmak için simgesini[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] simgesini silmek için.Sistem şablonları silinmiş veya yeniden adlandırılamaz unutmayın.
[[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.


Adını bir şablonu tıklayın sırasını görüntülemek veya düzenlemek için
Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.


[[File:am_vm_tl.png|thumb|500px|center|Köy Yönetici Şablonları Listesi]]
[[File:Ss5.png|thumb|500px|center|Köy Yönetici Şablonları Listesi]]


=== Düzenleme Tabloları ===
=== Şablonları düzenlemek ===


[[File:am_vm_bq.png|frame|right|The start of a building queue for an example template.]]
[[File:Ss6.png|frame|right|Örnek bir bina şablonu.]]


Önceki sayfada olduğu gibi Özet bölümünde her bina için hedef seviyeleri gösterecektir.
Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.  
Bunun altında, Yapı sıra binaların yükseltilir kesin sipariş gösterir.
Öğeler Yapı kuyruk liste bu ıslah edilmelidir kaç düzeyleri yükseltilecek yapı gösterir ve seviye binası olacak sonra yükseltmeleri bitirdim.
Bu tıklayarak sıra yükseltmeleri silebilirsiniz [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] simgesi.Eğer tıklayıp sürükleyebilirsiniz kuyruk sırasını değiştirmek isterseniz [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]]


'''Ancak, oyunun diğer bölümlerinde farklı silinen / yeniden kuyruklar hemen kaydedilmez.Yaptığınız değişiklikleri kaydetmek için aşağıdaki "Kaydet" düğmesine tıklamanız gerekir!Ayrıca kuyruğuna yeni siparişler ekledikten sonra "Kaydet" tıklayınız.'''
Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği  gösterilmektedir.


Ayrıca şablon hedef düzeyleri daha yüksek düzeyde tüm binaları yıkmak Köyü Yöneticisi izin seçeneğine sahip.Yıkmak için Seviye en az seviye 15 olan ve köy% 100 sadakat açıksa Köyü Yöneticisi sadece bunu yapacaktır.
Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.
Sıra yeni binalar eklemek için kullanmak Ekle sipariş sayfanın altındaki bölümü.


Köy Yöneticisi tam olarak sırayla sıra binaların Bu sayfada gösterilen olacaktır.Bu, tek seferde Kışlası yükseltmeleri 20 Kademe eklerseniz, daha sonra Köy Yöneticisi sonraki binaya geçmeden önce bir satır bölgesindeki 20 seviyeleri yapmak anlamına gelir.Daha sonra 10 kez tekrarlayın ve ardından 2 Kışla seviyeleri, 2 Smithy düzeyleri eklemek için olsaydı Köyü Yöneticisi kademeli olarak her iki bina yükseltir
[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] ikonunu kullanabilirsiniz.


== Şablonlar atama ve köy yönetme ==
'''Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !'''


Bu köylere şablonları atamak ve ikinci genel Köyü Yönetme işlemlerini Görebilirsiniz yönet köy ekranı.
Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.


=== Bir köye bir şablon atama veya kaldırma ===
Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.


Bir veya birden fazla köy için bir şablon atamak için önce köy adlarının solundaki onay kutularını işaretleyerek bunları seçmeniz gerekir.
Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır.  Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.


Daha sonra, Şablon kullan seçilir Eylem kutusu açılır, komşu listesi için bir şablon seçin ve artık onaylayın .''.
== Şablonları köylere atama ve düzenleme ==


Bu şablon bakarak tayin doğrulayabilirsiniz Durum söz konusu köy için sütun.Şimdi Aktif
Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.


Yukarıdaki gibi aynı şeyi bir köy değil, seçerek bir şablonu kaldırmak için Kaldır Açılan kutudan seçin.
=== Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma ===


Ayrıca tıklayarak, köyün Genel Merkezi girerek bir köye bir şablon atayabilirsiniz Köyü Yöneticisi sekmesi ve listeden bir şablonu seçerek kullanarak değiştirin şablon bölümü.
Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.  


[[File:am_vm_vm.png|thumb|600px|center|köy Kaynakları şablonu ve Köy Müdürü atanmış Köy Yöneticisi bir örneği şu anda çalışıyor..]]
Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula  seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.  


=== Duraklatma ve hesap yöneticisi devamı ===
Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.


Bir köyde kaynaklarınızı kaydetmek istiyorsanız o zaman şablon çıkarmak zorunda kalmadan duraklama mümkündür.
Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.  


Bir köye bir şablon eklemeye benzer bir şekilde yapabilirsiniz, sadece birini seçin duraklatma veya devam Açılan kutudan seçin.
Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.
 
 
[[File:Ss7.png|thumb|600px|center|Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.]]
 
=== Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi ===
 
Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.
 
Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.
 
Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.


Ayrıca doğrudan tıklayabilirsiniz Duraklat veya devam Et durum sütununda.


== Genel Notlar ==  
== Genel Notlar ==  


Köy Müdürü Yöneticisi periyodik bina kuyruk Emirleri ve yeni Kuyruk Emiri  yükseltmelerini kontrol eder.Bir şablon atadığınız zaman yönetici kuyruk binaları başlatmak için bazen Bekler Bu Bekleme birkaç dakika sürebilir.
Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.
 
Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.


Yöneticisi yapı, nüfus ve kaynak gereksinimlerini bypass yapmaz.
Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.


Bir köyün deposunu sıraya almak başlamalı için sonraki yükseltme için yeterince büyük değilse, o zaman sıra bir depo yükseltmek için çalışır.
Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.
Çiftlik çok küçük Benzer şekilde, bu sıra bir çiftlik yükseltmek için çalışır.


Köy yöneticisi duraklar, her köyde otomatik olarak 50 bina siparişleri kadar işlemesi sağlanır ve yeniden etkinleştirmeniz gerekir.
Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.


=Birlik Müdürü=
=Birlik Yöneticisi=
Asker yöneticisi her köyde inşa etmek istiyorsunuz kaç adet olduğunu seçerek, birimlerin işe otomatikleştirmektedir.Kaynaklar mevcut olduğunda, asker yöneticisi sizin için otomatik olarak birim alınacaktır.  
Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.


Bu köylere doğrudan asker sayısını uygulattırabilir veya oluşturabilir ve kaydetme olanağı ile ileride kullanmak üzere saklayarak ve daha sonra köylerinize uygulayabilirsiniz.
Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.


==Asker Yöneticisini İşe Alarak Görev Atama==
==Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme==


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]


Asker yöneticisi ekranın üst kısmındaki "köy Yönet" panelinde, bir köy için toplam inşa edilecek diyerek birimlerinin sayısını girin.Ayrıca ayarlayabilirsiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı.Sonra size bu askeri yapıyı uygulamak istiyorum Diyerek kontrol altında köy paneli (işaretleyiniz) köylerde, sonra işe alım işlemini başlatmak için kaydetmek tıklayın.  
Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.


Şablonlar (bunun nasıl yapılacağı için aşağıya bakınız) oluşturduysanız, bunun yerine birim numaraları her zaman yeni bir dizi girerek köylere uygulayabilirsiniz.Üst panel ("köy yönet" paneli) olarak, açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin.Daha sonra, köyler panelinde, Sizin için bir şablon uygulamak istiyorum Seçerek kontrol edin.Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydetmek düğmesini tıklatın.
Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.


Bu genellikle kaynak ve mevcut çiftlikte yer varsa ise başlatmak için uygulabilir Sistem Emri verildiğinde İşkem birkaç dakika sürer.
İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.


====Tampon====
====Koruma====
[[File:buffer.png|frame|right]]
[[File:Ss9.png|frame|right]]
Birlik yöneticisi tarafından kullanılamaz bu nedenle nüfus kaynakları rezerv seçebilirsiniz.Örneğin, 100'e sizin nüfusunuz tampon olarak ayarlarsanız, daha sonra 100 nüfus çiftlikte her zaman ücretsiz tutulacak ve yalnızca çiftlik kalan 100 nüfus emri olduğunda asker yöneticisi yeni birimler alımı duracaktır.


==Kendi şablonlarınızı oluşturma ve düzenleme==
Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.
Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için tıkladığınız da şablonlarını yönetmek için birlik yöneticisi bağlantılanır.Bu şablon editörü ekrana getirecektir.


[[File:template_editor2.png|500px|thumb|center]]
==Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme==
Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için '''şablonları yönet''' 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.
 
[[File:Ss10.png|500px|thumb|center]]


====Yeni bir şablon oluşturma====
====Yeni bir şablon oluşturma====
Birimler giriş kutularına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin.Ayrıca ayarlayabilirsiniz tampon bu şablon için değerleri girecektir.Bunu yaptıktan sonra, yeni şablonu kaydetmek için "Yeni bir şablon oluşturmak" butonuna tıklayınız.
Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.


====Varolan bir şablonu düzenleme====
====Varolan bir şablonu düzenleme====
Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olarak düzenle simgesini tıklatın.Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekler.Asker sayısını ayarlayın ve tampon görevini istediğiniz gibi sonra "kaydet" e tıklayın.
Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.


====Köylere uygulama şablonları====
====Şablonları köylere uygulama ====
Bir şablon oluşturduktan sonra, bu işe 1 tane başlangıç uygulamak için bir köy uygulamak gerekir.Bunu ana Asker Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.
Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]


Üst panel ("köy yönet" paneli) olarak, açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin.Daha sonra, köylerde panelinde, sizin için bir şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin.Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.
Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.


====Şablonları Silme====
====Şablonları Silme====
Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.
Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.


= Pazar Yöneticisi =
= Stok Yöneticisi =
 
Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.
 
====Ayarlar====
 
*Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.
 
*Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.
 
[[File:Stok1.PNG|500px|center|thumb|link=]]


Satış Müdürü önceden tanımlanmış zamanda gönderilir sizin köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri kurmanızı sağlar.
====Ek Ayarlar====


== Yeni Bir ticaret Oluşturma ==
Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.


Yeni bir ticaret emri oluştururken gönderme köyü şu anda seçmiş olduğun  köy olmadığına dikkat edin.
[[File:Stok2.PNG|500px|center|thumb|link=]]


Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin Hedef bölüm veya kullanımı Sık , Kendi veya Geçmiş yardımına bağlanır.
İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.


Daha sonra, giriş aktarılabilir gereken kaynak sayısını Kaynakları bölümü.
Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.  


Son olarak, kaynak gönderilmesi ve zaman seçebilirsiniz.Bu haftanın günleri herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.
'''Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz. '''


Köy yeterli kaynak ve yeterli tüccarlar mevcutta varsa Kaynakları sadece gönderilecektir.
'''Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.'''


== Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme ==
= Pazar Yöneticisi =


Sayfanın alt kısmında bunların bir listesini görebilirsiniz ticaret emirleri Listesi.Bir sonraki zamanlanmış Gönderme zamanını gün ve saat girdiğinizden emin olmak için görebilirsiniz.
Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.


Bu bir ticarete rota düzenlemek için şu anda mümkün değildir.
== Yeni bir ticaret oluşturma ==


Yolları silmek için tıklayın ya da silmek için rotaya sonraki bağlantıya veya tıklatın Silmek istediğiniz yolları yanındaki onay kutularını işaretleyin Sil altında düğmesine basın.
Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz köy olmadığına dikkat edin.


= Çiftlik Asistanı =
Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki '''Favoriler, senin köyleri, geçmiş''' kısımlarından faydalanabilirsiniz.


Çiftlik Yardımcısı kolayca doğrudan harita veya Hesap Yöneticisi'ne genel bakış, son saldırı raporları ya etrafında barbar köylere saldırıları göndermenizi sağlar.
Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.


Bu saldırıları Barbar üzerine göndermek askerlere farklı kombinasyonları yapılandırmak için iki şablon oluşturabilirsiniz.Kolaylık olması açısından, bu adı verilir '''A''' ve '''B'''.
Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.


== Yeni bir şablon oluşturma ==
Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.


Yeni bir şablonu oluşturmak için tıklatın  Yeni kalıp altında Düzenle Şablonlar bölümü.Yeni bir bölüm sayfanın sağ tarafında yer alır.
== Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme ==


Kendinize kolayca Bulmak ve tanımlamak için izin vermek için şablon bir açıklama verebilir.
Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.  


Bir kez istenen asker kombinasyonları emri girdiğinizde Kaydet yeni şablon eklemek için bağlantılayınız.
Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.


== Bir şablon düzenleme veya silme ==
Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.


Bir şablon içinde işaretleme ya da asker değiştirmeniz gerekiyorsa altında şablon açıklamasını tıklayarak düzenleyebilirsiniz Düzenle Şablonlar 'bölümü.
= Yağma Asistanı =


Bir şablon silmek ayarlamak veya sıfırdan başlamak istiyorsanız şablonu açıklama sağındaki kırmızı çarpı tıklayabilirsiniz.
Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.


== Harita ve Çiftlik Yardımcısını kullanma ==
== Yeni bir şablon oluşturma ==


[[File:am_fa_map.png|right|frame]]
Asistanda '''A''' ve '''B''' olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.


Bir kere artık harita üzerinde Çiftlik Yardımcısı kullanabilirsiniz bir veya iki şablon oluşturmalısınız, ve olması gerektiğini unutmayınız İçerik menüsü olacaktır.
== Bir şablon düzenleme veya silme ==


Bir barbar köyü tıkladığınızda artık yeni simgeler etiketlenir dikkate almalıyız  '''A''' ve '''B'''. Bunlar Çiftlik Yardımcısı alanı içinde oluşturulan şablonlar ile karşılık gelir.Saldırıda sadece ikonuna tıklayın ve asker onayı gerek kalmadan  gönderilecektir.
Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.


Not; barbar köylerde bu çalışır.Bu saldırı noktasına giden ve saldırı teyit olmayan bir oyuncu ait köyüne saldırı mümkün değildir.
== Harita ve yağma asistanını kullanma ==


== Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Çiftlik Yardımcısı kullanma ==
[[File:am_fa_map.png|right|frame]]


[[File:am_fa_ov.png|right|frame]]
Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.


Ayrıca son gelen raporlara dayanarak asker gönderme Çiftlik Yardımcısını kullanabilirsiniz.Bunu yapabilirsiniz en son yağmalar ve Genel Bakış
Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.


Yönetici size kaynakları barbar köyüne saldırdı ve yağmalanmış olması son gelen raporların bir listesini gösterir.
Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.


Harita , ya tıklayabilirsiniz '''A''' veya '''B''' köyüne şablonlarınızı birinden asker gönderecek.
== Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma ==


Bir de  '''C''' özel, fonksiyonlara sahiptir ve şablonları herhangi bir ile ilgili olmayan simgesi.Tıkladığınızda '''C''' köy kaynaklarının tüm yağma asker doğru miktarda hesaplamak ve gönderme girişimi için en son keşif raporu kullanır.Gönderilen askerlerin tam miktarı ile rapor alırsınız.
[[File:Ss11.png|right|frame]]


Sadece kullanabileceğiniz  '''C''' Son zamanlarda yeni köy keşfedildiğinde varsa simgesi eklenir.
İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.

21.56, 26 Haziran 2015 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Büyük bir hesabınız varsa ya da oyuna girişlerde zaman problemi yaşıyorsanız köyleri yönetmenize yardımcı olmak için tasarlanmış olan premium hesaba bağlı ücretli bir uzantı olan Hesap Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz.

Hesap Yöneticisi'ni eğer premium hesabınız varsa etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için oyunda Premium menüsüne gidin ve Hesap Yöneticisini etkinleştirin.

Genel Bakış

Hesap Yöneticisi genel bakış ekranı hesap yöneticisi hakkında genel bilgileri ve şu anda hesap yöneticisinde neler yapıldığı hakkında bilgiler verir. Her bölüm hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve bu bölümleri tıklayıp sürükleyerek farklı bir düzene koyabilirsiniz.

Spanner icon.png

Sol üst köşede bu simgeyi gördüğünüz her sayfada simgeye tıklayarak sayfada tek seferde kaç durum hakkında bilgi gösterileceğini ayarlayabilirsiniz.

En İyi Yağmalar

Ss0.png

Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. A, B ve C simgeleri hakkında detaylı bilgi almak için Çiftlik Asistanı 'a tıklayınız.

Köye Genel Bakış

Ss01.png

Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.

Yeşil veya sarı noktaya tıklayarak o köy için atanmış olan yöneticiyi duraklatabilir/ çalıştırabilirsiniz ve gri noktaya tıkladığınız o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına giderek ayarlama yapabilirsiniz.

İnşaat Şablonları

Ss1.png

İnşaat şablonları bölümü tüm Köy Yöneticisi şablonlarınızı görmenizi sağlar.

Her şablon için atanan köylerin sayısını ve bu köylerdeki şablonların durumlarını görebilirsiniz.

Uyarılar ve Tavsiyeler

Ss2.png

Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.

Bildirimler

Bildirimler ekranında, size gelen yeni bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.

Ss3.png

Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.

Ne sıklıkta bildirim almak istiyorsun?

Bu bölümdeki seçenekler ile hangi sıklıkla saldırı bildirim e-postası almak istediğinizi ayarlayabilirisiniz.

Her yeni ilk saldırıdan sonra Yeni bir saldırı olduğu zaman bildirim alacaksınız.
Gelen her yeni (XX) saldırıdan sonra Köylerinize her (XX) kadar saldırı geldiğinde bildirim alacaksınız.
(XX) saatte bir bilgi ver (XX) saatte bir sadece bir bildirim alacaksınız.
Yalnızca oturum açmamışsam bilgi ver İşaretlendiğinde hesabınıza giriş yapmadığınız zamanlarda veya hesabınızla uzun süre işlem yapmadığınız zamanlarda bildirim alacaksınız.

Saldırılar nasıl gruplansın?

Bu bölümde saldırı bildirimlerinin nasıl görünmesini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.

Saldırıları gruplama Saldırılar bir gruplama olmadan sırayla gösterilir.
Saldırıları saldırganlara göre grupla Saldırılar saldırganın ismiyle birlikte gösterilir.
Saldırıları hedef köye göre grupla Saldırılar hedef olan köylere göre gruplanarak gösterilir.
Grup başına yalnızca (XX) saldırı göster Her grup için bildirim yalnızca (XX) saldırı içerecektir.

Köy Yöneticisi

Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.

Şablon Düzenlemek

Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir. Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.

Sistem Tabloları

Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.

Sistem şablonları şunlardır:

  • Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları 30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
  • Defansif - Savunma birlikleri üreten köyler için.
  • Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.

Kendi şablonunuzu hazırlamak

Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.

Ss4.png

Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme

Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.

Pencil ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,Cross ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.

Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.

Köy Yönetici Şablonları Listesi

Şablonları düzenlemek

Örnek bir bina şablonu.

Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.

Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği gösterilmektedir.

Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.

Cross ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için Sorting ikonunu kullanabilirsiniz.

Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !

Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.

Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.

Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır. Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.

Şablonları köylere atama ve düzenleme

Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.

Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma

Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.

Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.

Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.

Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.

Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.


Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.

Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi

Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.

Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.

Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.


Genel Notlar

Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.

Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.

Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.

Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.

Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.

Birlik Yöneticisi

Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.

Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.

Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme

Ss8.png

Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.

Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.

İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.

Koruma

Ss9.png

Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.

Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme

Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için şablonları yönet 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.

Ss10.png

Yeni bir şablon oluşturma

Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.

Varolan bir şablonu düzenleme

Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.

Şablonları köylere uygulama

Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.

Ss8.png

Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.

Şablonları Silme

Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.

Stok Yöneticisi

Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.

Ayarlar

  • Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.
  • Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.
Stok1.PNG

Ek Ayarlar

Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.

Stok2.PNG

İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.

Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.

Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz.

Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.

Pazar Yöneticisi

Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.

Yeni bir ticaret oluşturma

Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz köy olmadığına dikkat edin.

Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki Favoriler, senin köyleri, geçmiş kısımlarından faydalanabilirsiniz.

Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.

Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.

Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.

Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme

Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.

Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.

Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.

Yağma Asistanı

Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.

Yeni bir şablon oluşturma

Asistanda A ve B olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir şablon düzenleme veya silme

Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.

Harita ve yağma asistanını kullanma

Am fa map.png

Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.

Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.

Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.

Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma

Ss11.png

İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.