Hesap Yöneticisi: Revizyonlar arasındaki fark

Tribalwars Wiki TR sitesinden
Gezintiye git
Değişiklik özeti yok
 
(3 kullanıcıdan 79 ara revizyon gösterilmiyor)
1. satır: 1. satır:
Hesap yöneticisi
Büyük bir hesabınız varsa ya da oyuna girişlerde zaman problemi yaşıyorsanız köyleri yönetmenize yardımcı olmak için tasarlanmış olan premium hesaba bağlı ücretli bir uzantı olan Hesap Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz.
 
Hesap yöneticisi büyük oyuncu olarak sana normal Premium hesabın sağlamadığı başka olanaklar sağlar. Hesap yöneticisi yalnızca köy sayın %! adedin üzerindeyse ve normal bir Premium hesap etkinleştirdiysen etkinleştirilebilir
 
 
[[İÇİNDEKİLER]]


Hesap Yöneticisi'ni eğer premium hesabınız varsa etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için oyunda Premium menüsüne gidin ve Hesap Yöneticisini etkinleştirin.


= Genel Bakış =


The Account Manager is a paid extension to the premium account designed to help manage your villages when you have a larger account. As such, it is only available once you own 20 villages.
Hesap Yöneticisi genel bakış ekranı hesap yöneticisi hakkında genel bilgileri ve şu anda hesap yöneticisinde neler yapıldığı hakkında bilgiler verir. Her bölüm hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve bu bölümleri tıklayıp sürükleyerek farklı bir düzene koyabilirsiniz.  


You can activate the Account Manager using your premium points. To do so, click on the ''Premium'' menu in-game and go to ''Account Manager''.
[[File:spanner_icon.png|left|link=]] Sol üst köşede bu simgeyi gördüğünüz her sayfada simgeye tıklayarak sayfada tek seferde kaç durum hakkında bilgi gösterileceğini ayarlayabilirsiniz.
 
 
= Genel Bakış =
 
Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ekranında hesap yöneticisi ve şu anda ne yapıyor durumu hakkında bilgi sağlar.Her kutu hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve tercih düzene koymak ekran etrafında onları tıklayıp sürükleyebilirsiniz.
[[File:spanner_icon.png|left|link=]] Bu kutulardan birinin sol üst köşesinde görünen araç simgeye tıkladığınızda genel görünür giriş sayısını ayarlamak için izin verir.


==En İyi Yağmalar==
==En İyi Yağmalar==
[[File:overview_plunder.png|right|frame]]
[[File:Ss0.png|right|frame]]


Bu Ekran ile birlikte kullanılabilir Çiftlik Yardımcısı kolayca son talan edilen köylere saldırıları göndermek için yakın zamanda kaynak saldırı ve yağmalanmış olduğunu barbar köyleri gösterir.
Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir.
Hakkında daha fazla bilgi için A , B ve C simgeleri görüntülemek lütfen Çiftlik Yardımcısından yardım alınız.
A, B ve C simgeleri hakkında detaylı bilgi almak için [[#Çiftlik Asistanı|Çiftlik Asistanı]] 'a tıklayınız.


==Köye Genel Bakış==
==Köye Genel Bakış==
[[File:overview_village.png|right|frame]]
[[File:Ss01.png|right|frame]]


Köy genel panelinde, renkli noktalar birlik müdürü, köy müdürü ve Satış Müdürü durumunu gösterir.Yeşil bir nokta yöneticisi köy etkin olduğunu gösterir.Gri bir nokta yok atamaları planlı olduğunu gösterir ve bir sarı nokta köy yönetilen olduğunu gösterir, ancak yönetici şu anda durdurulmuş olduğunu söyledi.
Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.
Yeşil veya sarı nokta tıklamak duraklatmak / bir köy için yönetici yeniden başlayacaktır, ve gri bir nokta tıklayarak o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına götürecektir.
 
Yeşil veya sarı noktaya tıklayarak o köy için atanmış olan yöneticiyi duraklatabilir/ çalıştırabilirsiniz ve gri noktaya tıkladığınız o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına giderek ayarlama yapabilirsiniz.


==İnşaat Şablonları==
==İnşaat Şablonları==
[[File:overview_template.png|right|frame]]
[[File:Ss1.png|right|frame]]


The construction templates section gives an overview of all your [[#Village Manager|Village Manager]] templates.
İnşaat şablonları bölümü tüm [[#Köy Yöneticisi|Köy Yöneticisi]] şablonlarınızı görmenizi sağlar.


You can view the number of villages assigned to each template, how many of those villages are paused and the number of building upgrades that have already been queued.
Her şablon için atanan köylerin sayısını ve bu köylerdeki şablonların durumlarını görebilirsiniz.


==Uyarılar ve Tavsiyeler==
==Uyarılar ve Tavsiyeler==
[[File:overview_warning.png|right|frame]]
[[File:Ss2.png|right|frame]]
If your farm is at full capacity or your warehouse is full, for example, you will be notified here.
Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.


=Bildirimler=
=Bildirimler=
In the notifications screen, you can set up the account manager to send you an email when you have new incoming attacks. To activate attack notifications, tick the box that says "Activate attack notification". This will allow you to fine tune your choices.  
Bildirimler ekranında, size gelen yeni  bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.


[[File:attack_notifications.png|500px|frame|center]]
[[File:Ss3.png|500px|frame|center]]
 
Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.
 
==Ne sıklıkta bildirim almak istiyorsun?==
Bu bölümdeki seçenekler ile hangi sıklıkla saldırı bildirim e-postası almak istediğinizi ayarlayabilirisiniz.


The options are split into two sections.
==Ne kadar sıklıkla bildirimleri almak istiyorsunuz ?==
The first part of the form handles the conditions under which you would like to receive email notifications for attacks.
<table>
<table>
<tr>
<tr>
<td>'''After every first new attack'''</td>
<td>'''Her yeni ilk saldırıdan sonra '''</td>
<td>You will be notified when your incoming attack counter increases to 1, from 0.</td>
<td>Yeni bir saldırı olduğu zaman bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>
<td>
'''After every ''(XX)'' new incoming attacks'''</td>
'''Gelen her yeni (XX) saldırıdan sonra'''</td>
<td>You will receive a notification every time this number ''(XX)'' of new attacks are sent at your villages.</td>
<td>Köylerinize her (XX) kadar saldırı geldiğinde bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Notify me every ''(XX)'' hour(s)'''</td>
<td>'''(XX) saatte bir bilgi ver'''</td>
<td>You will receive only one notification per number ''(XX)'' of hours specified.</td>
<td>(XX) saatte bir sadece bir bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Only notify me if I'm not logged in'''</td>
<td>'''Yalnızca oturum açmamışsam bilgi ver '''</td>
<td>If checked, you will only receive a notification if you are not currently logged in, or if your account is idle.</td>
<td>İşaretlendiğinde hesabınıza giriş yapmadığınız zamanlarda veya hesabınızla uzun süre işlem yapmadığınız zamanlarda bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>


==Saldırılar Nasıl Gruplandırılmalı ?==
==Saldırılar nasıl gruplansın?==
This part of the form handles what you would like to see displayed in your attack notifications.
Bu bölümde saldırı bildirimlerinin nasıl görünmesini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.
<table>
<table>
<tr>
<tr>
<td>'''Do not group attacks'''</td>
<td>'''Saldırıları gruplama'''</td>
<td>Attacks will be shown in order, with no grouping.</td>
<td>Saldırılar bir gruplama olmadan sırayla gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>
<td>
'''Group attacks by attacker'''</td>
'''Saldırıları saldırganlara göre grupla'''</td>
<td>Attacks will be displayed according to the name of the attacker.</td>
<td>Saldırılar saldırganın ismiyle birlikte gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Group attacks by target village'''</td>
<td>'''Saldırıları hedef köye göre grupla '''</td>
<td>Attacks will be grouped according to the village they are targeted at.</td>
<td>Saldırılar hedef olan köylere göre gruplanarak gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Only show ''(XX)'' attacks per group'''</td>
<td>'''Grup başına yalnızca (XX) saldırı göster '''</td>
<td>The notification will only include the chosen number ''(XX)'' of attacks from each group.</td>
<td>Her grup için bildirim yalnızca (XX) saldırı içerecektir.</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>
93. satır: 91. satır:
= Köy Yöneticisi =
= Köy Yöneticisi =


The Village Manager can be used to automate the queuing of buildings in your villages. You can customize the exact target building levels and the order in which buildings should be queued using the templates system.
Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.  


== Yönetim Tabloları ==
== Şablon Düzenlemek ==


By default when you open the Village Manager you will be shown the ''Manage Villages'' screen. To manage your templates please click on ''Manage templates''.
Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir. Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.


=== Sistem Tabloları ===
=== Sistem Tabloları ===


The game provides three default templates for you to use. These cannot be edited or deleted.
Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.


The system templates are:
Sistem şablonları şunlardır:


* Resources - General well built village with the emphasis on getting resource buildings to level 30 first.
* Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları  30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
* Defensive - For villages producing defensive troops.
* Defansif - Savunma birlikleri üreten köyler için.
* Offensive - For villages producing offensive troops.
* Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.


=== Kendi Tablolarını Oluşturma ===
=== Kendi şablonunuzu hazırlamak ===


You can create your own customized template if the three system templates do not suit your needs. To do so, fill in a template name under the ''Create template'' section and choose either to start from scratch by copying from an empty template or copy an existing template.
Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.


[[File:am_vm_ct.png|frame|center]]
[[File:Ss4.png|frame|center]]


=== Görüntüleme , Yeniden Adlandırma ve Silme ===
=== Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme ===


Below the ''Create template'' section you will find a list of your existing templates. The building levels shown in the table are the target building levels for when the Village Manager has completely finished working on your village.
Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.  


You can click the [[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] icon to rename a template or the [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] icon to delete. Note that system templates cannot be deleted or renamed.
[[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.


To view or edit the order of a template click on its name.
Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.


[[File:am_vm_tl.png|thumb|500px|center|The list of templates in the Village Manager]]
[[File:Ss5.png|thumb|500px|center|Köy Yönetici Şablonları Listesi]]


=== Düzenleme Tabloları ===
=== Şablonları düzenlemek ===


[[File:am_vm_bq.png|frame|right|The start of a building queue for an example template.]]
[[File:Ss6.png|frame|right|Örnek bir bina şablonu.]]


Just like on the previous page the ''Summary'' section will show the target levels for each building.
Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.  


Below this, the ''Building queue'' shows the exact order the buildings will be upgraded.
Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği  gösterilmektedir.


The items in the ''Building queue'' list show the building to be upgraded, how many levels it should be upgraded, and the level the building will be '''after''' the upgrades have finished.
Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.


You can delete upgrades from the queue by clicking the [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] icon. If you wish to change the order of the queue you can click and drag on the [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] icon.
[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] ikonunu kullanabilirsiniz.  


'''However, unlike other sections of the game your deleted/rearranged queues are not immediately saved. You need to click on the "Save" button below to save your changes! You also need to click "Save" after adding new orders to the queue.'''
'''Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !'''


You also have the option of letting the Village Manager demolish any buildings that are higher in level than the target levels in your template. The Village Manager will only do so if your Headquarters is at least level 15 and your village is on 100% loyalty.
Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.


To add new buildings to the queue use the ''Add order'' section at the bottom of the page.
Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.  


The Village Manager will queue buildings in exactly the order shown on this page. This means if you add 20 levels of Barracks upgrades in one go, then the Village Manager will do all 20 levels in a row before moving on to the next building. If you were to add 2 Barracks levels, then 2 Smithy levels, then repeat 10 times then the Village Manager will upgrade both buildings gradually
Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır. Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.


== Assigning templates to and managing your villages ==
== Şablonları köylere atama ve düzenleme ==


You can assign templates to villages and manage general Village Manager operations from the ''Manage villages'' screen.
Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.


=== Assigning or removing a template to a village ===
=== Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma ===


To assign a template to one or more villages you first need to select them by ticking the check-boxes to the left of the village names.
Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.  


Then, making sure ''Use template'' is selected in the ''Action'' drop down box, choose a template for the adjacent list and click ''Confirm''.
Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula  seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.  


You can confirm that the template was assigned by looking at the ''Status'' column for the village in question. It should now say ''Active''.
Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.


To remove a template from a village you can do the same as above but by selecting ''Remove'' from the drop down box.
Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.  


You can also assign a template to a village by going into the village's Headquarters, clicking on the ''Village Manager'' tab and using selecting a template from the list in the ''Change template'' section.
Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.


[[File:am_vm_vm.png|thumb|600px|center|An example of the Village Manager where one village has been assigned to the Resources template and the Village Manager is currently running.]]


=== Pausing and continuing the account manager ===
[[File:Ss7.png|thumb|600px|center|Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.]]


If you want to save your resources in a village then it is possible to pause the Village Manager without having to remove the template.
=== Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi ===


You can do this in a similar fashion to adding a template to a village, just either select ''Pause'' or ''Continue'' from the drop down box.
Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.


You can also directly click ''Pause'' or ''Continue'' in the status column for the village.
Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.


== General notes ==
Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.


The Village Manager will periodically check your building queue and queue new upgrades when possible. It can sometimes take a few minutes for the manager to start queuing buildings after you've assigned a template.


The manager cannot bypass building, population or resource requirements.
== Genel Notlar ==


If a village's warehouse is not large enough for the next upgrade in the build order to be queued then it will attempt to queue a warehouse upgrade.
Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.


Similarly, if the farm is too small it will attempt to queue a farm upgrade.
Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.


The village manager allows you to process up to 50 building orders automatically in each village, after which it will pause and you must reactivate it.
Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.


=Troop Manager=
Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.
The troop manager allows you to automate the recruiting of units, by choosing how many units you want to build in each village. When resources are available, the troop manager will automatically recruit units for you.  


You can apply troop numbers directly to villages, or you can create and save templates to keep for future use, and apply them to villages later.
Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.


==Using the troop manager to recruit units==
=Birlik Yöneticisi=
Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.


In the "Manage villages" panel at the top of the troop manager screen, enter in the number of units you would like to be built in total for one village. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] if you like, to reserve resources or population space. Once you are happy with your input, in the villages panel below check (tick) the villages you would like to apply this troop build to, then click save to start the recruitment process.
==Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme==


If you have created templates (see below for how to do this), you can apply these to villages instead of inputting a new set of unit numbers each time. In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]


It usually takes a few minutes for your troops to start being recruited if you have the resources and farm space available.  
Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.


====Buffer====
Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.
[[File:buffer.png|frame|right]]
You can choose to reserve population slots or resources so they will not be used by the troop manager. For example, if you set your population buffer to 100, then 100 population slots will always be kept free and the troop manager will stop recruiting new units when you only have 100 population slots left in your farm.


==Creating and editing your own templates==
İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.
To edit templates or make new ones, click the '''manage templates''' link in your troop manager. This will bring you to the template editor screen.


[[File:template_editor2.png|500px|thumb|center]]
====Koruma====
[[File:Ss9.png|frame|right]]


====Creating a new template====
Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.
Enter in your desired final troop numbers into the units input boxes, and give it a name in the "template name" field. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] value for this template. Once you have done this, click "create new template" to save the new template.


====Editing an existing template====
==Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme==
To edit an existing template, click the green edit icon beside the name of the template you want to edit in the templates panel at the bottom of the screen. This will insert the template information into the area above. Adjust the troop numbers and [[#Troop manager|buffer]] as desired, and then click "save".
Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için '''şablonları yönet''' 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.


====Applying templates to villages====
[[File:Ss10.png|500px|thumb|center]]
Once you have created a template, you will need to apply it to a village to get it to start recruiting units. You can do this from the main Troop Manager screen.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
====Yeni bir şablon oluşturma====
Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.


In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
====Varolan bir şablonu düzenleme====
Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.


====Deleting templates====
====Şablonları köylere uygulama ====
To delete a template, check (or tick) the box beside the template name, and click "delete".
Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.


= Market Manager =
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]


The market manager allows you to set up automatic resource transfers between your villages that are sent at predefined times.
Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.


== Creating a new trading route ==
====Şablonları Silme====
Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.


Please note that when you create a new trading route the sending village is your currently selected village.
= Stok Yöneticisi =


To create a new trading route, either enter the coordinates of the target village in the ''Destination'' section or use the '''Favorites''', '''Your own''' or '''History''' helper links on the right.
Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.


Next, input the number of resources that should be transferred in the ''Resources'' section.
====Ayarlar====


Lastly, you can choose when the resources should be sent. You can select any of the days of the week and you need to enter the time of day the transfer should be initiated.
*Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.  


Resources will only be sent if the village has enough resources and enough merchants are available.
*Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.


== Viewing and deleting a trading route ==
[[File:Stok1.PNG|500px|center|thumb|link=]]


Once you have created trading routes you can view a list of them at the bottom of the page. You can see the next scheduled sending time to be sure you've entered the correct days and time.
====Ek Ayarlar====


It is not currently possible to edit a trading route.
Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.


To delete routes either click on the ''delete'' link next to the route or tick the check-boxes next to the routes you wish to delete then click the ''Delete'' button below.
[[File:Stok2.PNG|500px|center|thumb|link=]]


= Farm Assistant =
İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.


The Farm Assistant allows you to easily send farming attacks to barbarian villages around you, either directly from the map or from recent attack reports in the Account Manager overview.
Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.  


You can create two templates to configure different combinations of troops to send on farming attacks. For simplicity, these are called '''A''' and '''B'''.
'''Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz. '''


== Creating a new template ==
'''Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.'''


To create a new template click on ''New template'' underneath the ''Edit Templates'' section. A new section should appear on the right side of the page.
= Pazar Yöneticisi =


You can give your template a description to allow yourself to easily identify it in the future.
Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.


Once you've entered the desired troop combinations click ''Save'' to add the new template.
== Yeni bir ticaret oluşturma ==


== Editing or deleting a template ==
Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz  köy olmadığına dikkat edin.


If you need to change the description or troops inside of a template you can edit it by clicking on the template description under the ''Edit Templates' section.
Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki '''Favoriler, senin köyleri, geçmiş''' kısımlarından faydalanabilirsiniz.


If you'd prefer to delete a template and start over from scratch you can click the red cross to the right of the template description.
Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.


== Using the Farm Assistant from the map ==
Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.


[[File:am_fa_map.png|right|frame]]
Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.
 
== Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme ==
 
Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.
 
Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.
 
Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.
 
= Yağma Asistanı =
 
Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.
 
== Yeni bir şablon oluşturma ==
 
Asistanda '''A''' ve '''B''' olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.


Once you've set up one or two templates you can now use the Farm Assistant on the map. Note that you must have the ''Context menu'' enabled.
== Bir şablon düzenleme veya silme ==


When clicking on a barbarian village you should now notice new icons labeled '''A''' and '''B'''. These correspond with the templates you created from within the Farm Assistant area. To send an attack simply click on the icon and the troops will be sent with no confirmation required.
Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.


Note that this only works on barbarian villages. It is not possible to attack a player owned village without going to the rally point and confirming the attack.
== Harita ve yağma asistanını kullanma ==


== Using the Farm Assistant from the Account Manager overview ==
[[File:am_fa_map.png|right|frame]]


[[File:am_fa_ov.png|right|frame]]
Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.


You can also use the Farm Assistant to send troops based on your recently received reports. You can do this from the ''Most recent plunders'' widget on the Overview.
Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.


The widget will show a list of recently received reports where you have attacked a barbarian village and looted resources.
Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.


Like the map, you can click on either '''A''' or '''B''' to send troops from one of your templates to the village.
== Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma ==


There is also a '''C''' icon, which has a special functionality and does not relate to any of your templates. Clicking on '''C''' will use your most recent scout report to attempt to calculate and send the right amount of troops to loot all of the village's resources. You will receive a popup with the exact amount of troops sent.
[[File:Ss11.png|right|frame]]


You can only use the '''C''' icon if you have recently scouted the village.
İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.

21.56, 26 Haziran 2015 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Büyük bir hesabınız varsa ya da oyuna girişlerde zaman problemi yaşıyorsanız köyleri yönetmenize yardımcı olmak için tasarlanmış olan premium hesaba bağlı ücretli bir uzantı olan Hesap Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz.

Hesap Yöneticisi'ni eğer premium hesabınız varsa etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için oyunda Premium menüsüne gidin ve Hesap Yöneticisini etkinleştirin.

Genel Bakış

Hesap Yöneticisi genel bakış ekranı hesap yöneticisi hakkında genel bilgileri ve şu anda hesap yöneticisinde neler yapıldığı hakkında bilgiler verir. Her bölüm hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve bu bölümleri tıklayıp sürükleyerek farklı bir düzene koyabilirsiniz.

Spanner icon.png

Sol üst köşede bu simgeyi gördüğünüz her sayfada simgeye tıklayarak sayfada tek seferde kaç durum hakkında bilgi gösterileceğini ayarlayabilirsiniz.

En İyi Yağmalar

Ss0.png

Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. A, B ve C simgeleri hakkında detaylı bilgi almak için Çiftlik Asistanı 'a tıklayınız.

Köye Genel Bakış

Ss01.png

Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.

Yeşil veya sarı noktaya tıklayarak o köy için atanmış olan yöneticiyi duraklatabilir/ çalıştırabilirsiniz ve gri noktaya tıkladığınız o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına giderek ayarlama yapabilirsiniz.

İnşaat Şablonları

Ss1.png

İnşaat şablonları bölümü tüm Köy Yöneticisi şablonlarınızı görmenizi sağlar.

Her şablon için atanan köylerin sayısını ve bu köylerdeki şablonların durumlarını görebilirsiniz.

Uyarılar ve Tavsiyeler

Ss2.png

Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.

Bildirimler

Bildirimler ekranında, size gelen yeni bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.

Ss3.png

Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.

Ne sıklıkta bildirim almak istiyorsun?

Bu bölümdeki seçenekler ile hangi sıklıkla saldırı bildirim e-postası almak istediğinizi ayarlayabilirisiniz.

Her yeni ilk saldırıdan sonra Yeni bir saldırı olduğu zaman bildirim alacaksınız.
Gelen her yeni (XX) saldırıdan sonra Köylerinize her (XX) kadar saldırı geldiğinde bildirim alacaksınız.
(XX) saatte bir bilgi ver (XX) saatte bir sadece bir bildirim alacaksınız.
Yalnızca oturum açmamışsam bilgi ver İşaretlendiğinde hesabınıza giriş yapmadığınız zamanlarda veya hesabınızla uzun süre işlem yapmadığınız zamanlarda bildirim alacaksınız.

Saldırılar nasıl gruplansın?

Bu bölümde saldırı bildirimlerinin nasıl görünmesini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.

Saldırıları gruplama Saldırılar bir gruplama olmadan sırayla gösterilir.
Saldırıları saldırganlara göre grupla Saldırılar saldırganın ismiyle birlikte gösterilir.
Saldırıları hedef köye göre grupla Saldırılar hedef olan köylere göre gruplanarak gösterilir.
Grup başına yalnızca (XX) saldırı göster Her grup için bildirim yalnızca (XX) saldırı içerecektir.

Köy Yöneticisi

Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.

Şablon Düzenlemek

Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir. Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.

Sistem Tabloları

Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.

Sistem şablonları şunlardır:

  • Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları 30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
  • Defansif - Savunma birlikleri üreten köyler için.
  • Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.

Kendi şablonunuzu hazırlamak

Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.

Ss4.png

Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme

Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.

Pencil ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,Cross ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.

Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.

Köy Yönetici Şablonları Listesi

Şablonları düzenlemek

Örnek bir bina şablonu.

Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.

Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği gösterilmektedir.

Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.

Cross ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için Sorting ikonunu kullanabilirsiniz.

Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !

Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.

Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.

Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır. Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.

Şablonları köylere atama ve düzenleme

Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.

Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma

Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.

Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.

Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.

Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.

Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.


Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.

Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi

Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.

Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.

Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.


Genel Notlar

Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.

Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.

Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.

Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.

Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.

Birlik Yöneticisi

Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.

Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.

Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme

Ss8.png

Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.

Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.

İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.

Koruma

Ss9.png

Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.

Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme

Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için şablonları yönet 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.

Ss10.png

Yeni bir şablon oluşturma

Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.

Varolan bir şablonu düzenleme

Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.

Şablonları köylere uygulama

Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.

Ss8.png

Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.

Şablonları Silme

Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.

Stok Yöneticisi

Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.

Ayarlar

  • Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.
  • Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.
Stok1.PNG

Ek Ayarlar

Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.

Stok2.PNG

İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.

Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.

Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz.

Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.

Pazar Yöneticisi

Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.

Yeni bir ticaret oluşturma

Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz köy olmadığına dikkat edin.

Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki Favoriler, senin köyleri, geçmiş kısımlarından faydalanabilirsiniz.

Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.

Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.

Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.

Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme

Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.

Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.

Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.

Yağma Asistanı

Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.

Yeni bir şablon oluşturma

Asistanda A ve B olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir şablon düzenleme veya silme

Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.

Harita ve yağma asistanını kullanma

Am fa map.png

Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.

Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.

Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.

Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma

Ss11.png

İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.