Savaş Sistemi
Temel Bilgiler
Burada başlangıçtan itibaren düşmana nasıl saldıracağın, arkadaşlarını destekeleyeceğin veya kendini nasıl savunacağın açıklanıyor.
İçtime Meydanı
İçtima meydanı birliklerine kumanda edeceğin merkezdir. "Emirler" ile köyde bulunan ordulara emir verebilir ya da verilmiş emirleri dakika boyunca iptal edebilirsin. "Birlikler"e tıkladığın zaman, dışarıdan yanında olan birimleri ve senin dışarıda bulunan birimlerini görürsün.
Saldırı
Birkaç birim yaptıysan ve düşmana saldırmak istiyorsan harita üzerindeki saldırmak istediğin köyü tıklamalısın ve ardından "birlikleri gönder" seçmelisin. Her köyün bir köy savunmasına sahip olduğunu ve düşmanın da birimlere sahip olabileceğini unutma.
Bazı birimler saldırıda daha iyiyken bazıları savunmada daha iyidir, yani tüm birimler farklı özelliklere sahiptirler. Hangi birimin ne yapabildiğini öğrenmek için bkz. Birimler
Savunma
Düzenli olarak saldırıya uğruyorsan, bunun anlamı, düşmanın hammaddelerine göz diktiği ve köyünü ele geçirmek istediğidir.
Eğer saldırıda bir misyoner göndermiyorsa, hammaddelerini çalmak niyetinde olduğunu anlayabilirsin ("yağmalamak" veya "saldırmak" olarak tanımlanır). Bunu önlemek için birçok şey yapabilirsin.
- Klana haber vermek
- Hammaddelerini düzenli olarak işlemek
- Gizli depo veya duvarı geliştirmek
Bazı birimler saldırıda daha iyiyken bazıları savunmada daha iyidir, yani tüm birimler farklı özelliklere sahiptirler. Hangi birimin ne yapabildiğini öğrenmek için bkz. Birimler
Destek
Sıkça klandaki dostlarının ya da arkadaşlarının senin yardımına ihtiyaç duydukları olur. Hammadde transferi yoluyla verdiğin desteğinin yanında onlara birimlerinden de gönderebilirsin. Bunun için içtima meydanına gir, hedef koordinatlarını yaz ve kaç birim göndermek istediğini seç. Ardından "Destekle" ve daha sonra "OK" butonuna tıkla. Birimler yola çıkar.
Birimlerin desteklediğin oyuncuda saldırıya uğradığında ne kadar kaybın olduğuna dair bir rapor alırsın fakat düşmanın neyle saldırdığını öğrenemezsin. Birimlerin buradaki hizmeti sona erdiğinde ve artık ihtiyaç duyulmadığında onları geri çağırabilirsin. Bunun için içtima meydanına git "Birlikler" butonuna tıkla ve hepsini mi yoksa sadece bir kaçını mı geri çağıracağına bağlı olarak "Bazıları" veya "Tümü" butonuna tıkla.
Hız
Birimlerinin hızını Birimler altında görebilirsin. Birden fazla birimi gönderirsen, hız en yavaş biriminkine göre ayarlanır.
Birimlerin her zaman doğrudan yolu seçerler, yani alanlar üzerinden çapraz şekilde de giderler. Ormanlar, denizler, dağlar birimlerinin hızını veya yolunu etkilemez.
Duvar
Duvar bir köyün savunmasını ciddi şekilde arttırır. Hem köy savunmasına hem de savunma yapan birliklere etki eder. Özellikle başlarda yağmalamak için yapılan saldırılarına karşı korunmak için duvar çok iyidir. Oyunun sonraki aşamalarında tam olarak geliştirilmiş bir duvar etkin bir savunmanın temelidir.
Casusluk
Casuslar yardımıyla düşman köy hakkında bilgiler elde edebilirsin. Bir düşman hakkında bilgi edinmek için, diğer birimlerde olduğu gibi düşman köye saldırmalısın.
Düşman casus saldırılarına karşı korunmak için kendin de casus yapmalısın. Düşman casuslar tarafından saldırıya uğradığında, kendi casusların saldırı esnasında ölmez aksine saldıran casuslar kayba uğrar.
Casuslarla sadece, casusluk esnasında köyde bulunan birlikler hakkında bilgi edinebilirsin.
Bir casus saldırısını başarılı şekilde savuşturmak için, savunan en az saldıranın casus sayısının iki katına sahip olmalısın (ön koşul, şansın 0 olmasıdır).
Şövalye
Her oyuncu bir şövalyeye sahip olabilir. Bir şövalye yapabilmek için heykeline gitmelisin. İstersen şövalyenin adını burada değiştirebilirsin. Şövalyen eğer ölürse heykelde onu yeniden eğitebilirsin.
Şövalye oyun başlangıcında mızrakçı birliklerin için iyi bir tamamlayıcıdır. Senin kayıplarını azaltır ve ayrıca epeyce hammadde taşıyabilir. Şövalye ayrıca savunma birliklerin için iyi bir tamamlayıcıdır. Birçok arkadaşın ya da klan üyeleri birliklerini şövalyeyle birlikte bir oyuncuya gönderdiklerinde daha etkilidir. Bu sayede çok büyük ordular da yenilebilir. Farklı eşyaların bonusları bu esnada toplanır. Fakat aynı eşyanın bonusları birden çok kez sayılmaz.
Destek birliklerinin hızını arttırdığı için daha sonraki oyun akışında da şövalye önemli bir rol oynar. Şövalyen ile birlikte yürüyen her destek, şövalye kadar hızlıdır. Kılıç ustaları normalden iki kat hızlı yürürler. Birden fazla heykel yaptığında şövalyeni köylerin arasında da gezdirebilirsin.
Silah Deposu
Silah deposu şövalyeni donatabileceğin eşyalar içerir. Bir eşya bulabilmek için tecrübe edinmelisin. Şövalyen kendisi de tecrübe edinir. Ancak aktif şekilde savaşırsan ve bu esnada ordular yenersen şövalyen daha çabuk eşya bulur.
Şövalyeni eşya ile donatmak için sadece silah deposundayken şövalyeye tıklaman yeterli. Şövalyen bir eşya ile donandığında kendisini sana heykelde tüm ihtişamıyla gösterir. Bunun yanında ilgili eşyanın açıklaması görünür.
Bulduğun eşyalar silah deposunda muhafaza edilir. Diğer oyuncular tarafından çalınamaz ve şövalyen ölse bile tekrar yapıldığında yeninden komple donanabilir.
İleri Seviye
Klanlar'ın savaş sistemi, örneğin moral veya gece bonusu gibi bir kaç özellik içerir. Gerçek saldırılara başlamadan önce yardım bölümünü mutlaka okuman gerekir. Bu yardım menüsünde şu konular bulunuyor:
Moral
Moral, saldıranın ve savunanın puanlarından hesaplanan, yeni başlayanlara yönelik bir korumadır. Normalde saldırırken %100'lük bir morale sahip olunur, ancak çok yüksek puana sahip bir oyuncu belirgin olarak daha düşük puana sahip bir oyuncuya saldırırsa, kötü bir moral alır, örn. %45. Bu, birliklerinin normal kuvvetin %45'lik kısmıyla savaştıkları anlamına gelir. Küçük oyuncu olarak daha fazla puana sahip bir oyuncuya saldırılırsa moral %100 olarak kalır ve ayrıca bonus alır, %130'luk bir moral gibi.
Saldırırken veya savunurken morali belirleyebildiğin bir moral hesaplayıcısı (simülatörde) mevcuttur. Bunun için toplam puanını ve düşmanının toplam puanını girmelisin.
Temel Savunma
Her köy bir alan savunmasına sahiptir. Alan savunmasının anlamı, köyde birim olmamasına rağmen köyün kendini savunmasıdır. Yani sadece bir mızrakçıyı boş bir köye gönderdiğinde yine de ölecektir. Alan savunması duvar ile güçlendirilir.
Şans
Adından da anlaşılacağı gibi şans, her savaşta etki eden bir tesadüf faktörüdür. Şans -25 ve +25 arasındaki değerlere sahip olabilir. Her zaman saldıranın açısından tahmin edilir. Saldıran olarak %+25 şans varsa bu, birimlerin saldırı gücünün %25 daha yüksek olduğu anlamına gelir.
Terkedilmiş Köyler
Terk edilmiş köyleri "Barbar köyü" adından tanırsın. Savaş sisteminde bunlar oyuncuların normal köyleri gibi değerlendirilir. Köylerin sahipleri olmadığı için moral hep %100'dür. Aynı şekilde gece bonusu barbar köyler için geçerli değildir. Barbar köyleri, diğer köyler gibi ele geçirilebilir (misyoner atanabilir). Bu köyler zamanla kendi kendilerine gelişir.
Kural ihlali nedeniyle oyuncular silinirse normalde barbar köyleri meydana gelir. Ancak bazı durumlarda silinen oyuncunun köyleri çevrelerindeki köylere karşı büyük avantaj sağlar. Bu durumda barbar köylere birimler yerleştirilir.
Mancınıklar
Mancınıklar, düşmanın binalarını yıkar. Mancınıklarla bir saldırı başlatırsan, saldırıyı onayladığın pencerede hangi binayı yıkmak istediğini seçebilirsin.
Simülatörde "bina seviyesi mancınık hedefi" ile X seviyesindeki bir binayı tam veya kısmen yıkmak için kaç mancınığa ihtiyaç duyduğunu simüle edebilirsin. Burada hangi binaya saldırdığın önemli değil, önemli olan binanın seviyesi. 3.seviyedeki bir sarayı yıkmak için ihtiyaç duyduğun mancınık sayısı 3. seviyedeki demirciyi yıkmak için ihtiyaç duyduğunla aynıdır. Aşağıdaki binalar sadece 1. seviyeye kadar yıkılabilir: Ana bina, çiftlik ve depo. Gizli depo genelde mancınıklarla yıkılamaz.
Simülatör
Simülatör bir savaşın sonucunu önceden tahmin edebilir. Bunun için kendi birimlerini ve düşmanın birimlerini, duvarı ve ayrıca morali girmelisin. Ardından simülatör kimin savaşı ne kadar kayıp ile kazanacağını hesaplar. Şansı da değiştirebilirsin, örn. -25'e getirip "worst case"i yani en kötü durumu deneyebilirsin. Kesin kazanıp kazanamayacağını bilmek istiyorsan bu çok iyi bir seçimdir.
Gece Bonusu
Gece bonusu her dünyanın kendisine özel saatleri arasında geçerlidir. Gece bonusu aktif olduğu sürece saldırı yapıldığında, savunan %100'lük bir bonus alır.
İlk Kilise
Not: Kilise yalnızca bazı dünyalarda aktiftir.
Başta oyuna bir kilise ile başlarsın. Bu ilk kilise özel bir kilisedir. Daha büyük bir etki alanına sahiptir ancak geliştirilemez.
İlk kiliseye sahip bir köyü kaybettiğinde, başka bir kiliseye sahip değilsen, başka bir köyünde daha ucuza tekrar yapabilirsin.
İlk kilise mancınıklarla yıkılamaz ancak başka bir köyde bir kilise bulunmaması durumunda yıkılabilir.
Kilise
Not: Kilise yalnızca bazı dünyalarda aktiftir.
Kilise civar köylerde bulunan halkın inançlarını güçlendirir. Kiliseler olmadan bu köyün ve kilisenin etki alanındaki köyler yarı güçte savaşırlar. Her bir köyün bir kilisenin etki alanında bulunmalıdır. Köylerine sadece bir kilise yapabilirsin. Başlangıçta bir birinci kiliseyle başlarsın. Birinci kilisenin aksine, kilise mancınıklarla saldırıya uğrayabilir. Fakat aynı yapı seviyesine sahip başka bir binaya göre mancınıklara daha dayanıklıdır. Başka köylere sahip olduğunda bunlarda kiliseler yapabilirsin. Çok pahalı ve çiftlikte çok yer kaplayan bir binadır. Bu nedenle her köyde bir kilise yapmamalısın. Yeni yapılan kiliseleri geliştirebilirsin. Geliştirdiğinde kilisenin etki alanı büyür.
Kilisenin etki alanı seviyesine bağlı olarak değişir.
- 1.seviye: 4 alan
- 2.seviye: 6 alan
- 3.seviye: 8 alan
Köye genel bakışta, köyün bir kilisenin etki alanında olup olmadığını görebilir ve kaç kilisenin bu köyü güçlendirdiğini görebilirsin. Harita üzerinde kilisenin etki alanını gösterebilirsin. Mavi halka kilisenin etki alanını gösterir.
- Kilise, köyün fethedilmesiyle yıkılır.
- Tam savaş gücüne sahip olmak için bir köy sadece bir kiliseye ihtiyaç duyar. Başka kiliseler savaş gücünü arttırmaz.
- Sadece kendi kiliselerin birimlerini güçlendirebilir. Klan üyelerinin kiliseleri birliklerini etkilemez.
- Bir oyuncuyu desteklersen kilisesinin etkisi geçerlidir
- Saldırıda biriminin geldiği köy önemlidir. Bu köy, bir kilisenin etki alanındaysa birimlerin tam güçle savaşır. Burada saldırılan köyün bir kilisenin etki alanında bulunup bulunmaması önemli değildir.
Köyleri Ele Geçirme
Nasıl fetih yapılır?
Ele geçirmek, başka bir köyü fethetmek yani kendi bünyene katmak anlamına gelir. Bu, ikinci bir köye, daha ileride de daha fazla köye sahip olmanın tek yoludur. Bunu yapabilmek için öncelikle bir misyoner yapmalısın ve düşman köylere saldırmalısın (ve kazanmalısın). Bir misyoner ile bir köyün desteğini düşürebilirsin. Destek normalde 100 civarındadır. Bir misyonerin saldırısıyla destek düşer. 20-35, bu esnada bir saldırıya 1, 2 ya da daha fazla misyoner göndermen fark etmez. Köyü alabilmek için desteği 0'a veya 0 altına indirmelisin. Genel olarak bir misyoner ile saldırarak 4 ya da 5 saldırı da mümkündür, istisnai durumlarda 3 saldırı da yeterli olabilir. Bir misyoner tek başınaysa, genelde düşman köyün alan savunması esnasında ölür, bu nedenle her zaman beraberinde destek göndermen gerekir.
Misyoner desteği 0'ın altına indirdiğinde, köye hükmeder ve kullanılmaya devam edilemez.
Destek
Destek, bir köyün fethinin ne kadar ilerlediğini gösterir. Normalde 100'de olur ve sonra gösterilmez. Ancak köye bir misyonerle saldırılırsa destek kaybı her saldırıyla 20-35 azalır. Destek saat başı 1 puan artar.
Destek 0'a ya da 0'ın altına indiğinde köy ele geçirilmiş kabul edilir ve destek hemen tekrar 25'e çıkar.
Fethedildin
Ele geçirildiysen, bu can sıkıcıdır ama umudunu yitirmene gerek yok. Bu durumda daha dış bölümlerde, aynı şekilde ele geçirilen ya da yeni başlamış diğer oyuncularla birlikte yeni bir köy kurmaya başlarsın. Bu sayede kendini yeniden yapılandırmak ve hemen ele geçirilmemek için yeni bir şansa sahip olursun. Oyun aşamasına göre ilk başladığına göre daha büyük bir köy de alabilirsin. Tekrar olabildiğince çabuk büyümek için klanından hammadde ya da savunma amaçlı ordu şeklinde destek almaya çalış.
Misyoner Üretme
Bir misyoner yapmak için öncelikle bina için gerekli koşullar yerine getirilmelidir (ana bina 20, demirci 20 ve pazar 10). Ardından yeterli miktarda hammadde ve boş çiftlik alanı olmalıdır.
Yapabileceğin misyonerlerin sayısı, sahip olduğun altın sikkelerin sayısına bağlıdır. Altın sikkeleri sarayda bastırabilirsin. Birinci misyoner için bir altın paraya, ikinci misyoner için tekrar fazldan iki altın paraya ihtiyacın var, yani toplam 3 (üçüncü misyoner için 6 altın paraya ihtiyacın olur, yani üstüne 3 tane daha satın alman gerekir). Altın paralar asla harcanmaz ve misyonerin ölse ya da bir köyü ele geçirsen bile sürekli elinde kalır. Altın paralar bir köyden bağımsızdır ve yollanmasına gerek yoktur. Eğer A köyünde 10 altın para bastırırsan, misyoneri B köyünde de üretebilirsin (bina koşulları sağlandığında)
Altın paralar yalnızca misyoner aile için yer edinmen için yapılan ödemedir. Misyonerleri yine de üretmen ve masrafını ödemen gerekir. Ancak misyonerin fiyatı sabittir.