Temel Bilgiler: Revizyonlar arasındaki fark

Tribalwars Wiki TR sitesinden
Gezintiye git
 
(Aynı kullanıcının aradaki diğer 3 değişikliği gösterilmiyor)
35. satır: 35. satır:
Büyük olasılıkla, çevrendeki köylere bakarak buna değdiğini fark edeceksin.
Büyük olasılıkla, çevrendeki köylere bakarak buna değdiğini fark edeceksin.


== Village overview ==
== Köye Genel Bakış ==


The village overview gives you a lot of information about your village on one page. You can see the size of your buildings, your current resource production, your troops and troop movements.
Köye genel bakış tek sayfada köyün ile ilgili bir çok bilgi verir. Mevcut bina seviyelerini, kaynak üretimini, asker sayını ve askeri hareketlerini buradan görebilirsin.


You can switch between the classical and the graphical village overview. The classical overview is a big advantage when you are on a slow internet connection. If you have a premium account you will get a lot of very useful added information like the production in your buildings, the amount of merchants and the time when your warehouse will be full.
Klasik ve grafik görünüşten birini tercih edebilirsin. Yavaş bir internet bağlantısına sahipsen ve daha hızlı hareket etmek istiyorsan klasik görünüm avantajlıdır. Premium Hesaba sahip olduğunda ayrıca her binanın daha ne kadar bir süre üretim yapacağını, köyde kaç tüccarın olduğunu ve depolarının ne zaman dolacağını görebilirsin.


Below is a labelled village overview that shows what the different buildings look like.
Aşağıdaki görüntü köye toplu bakış ekranını içermektedir;


[[File:overview.png|link=|frame|center]]
[[File:overview.png|link=|frame|center]]


Buildings do change their appearance depending on their size. Here you can see when the buildings change their picture:
Bina seviyeleri geliştikçe görüntüleri de değişmektedir. Aşağıda bu değişikliklerin hangi seviyelerde olduğu belirtilmiştir.


<table style="width: 400px; float: left">
<table style="width: 400px; float: left">
<tr>
<tr>
<th>Building</th>
<th>Binalar</th>
<th>Level for second graphic</th>
<th>2. Görüntü için gerekli seviye</th>
<th>Level for third graphic</th>
<th>3. Görüntü için gerekli seviy</th>


</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Village Headquarters</td>
<td>Ana Bina</td>
<td>5</td>
<td>5</td>
<td>15</td>
<td>15</td>
61. satır: 61. satır:
<tr>
<tr>


<td>Barracks</td>
<td>Kışla</td>
<td>5</td>
<td>5</td>
<td>20</td>
<td>20</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Stables</td>
<td>Ahır</td>
<td>5</td>
<td>5</td>


72. satır: 72. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Workshop</td>
<td>Atölye</td>
<td>5</td>
<td>5</td>
<td>10</td>
<td>10</td>
78. satır: 78. satır:


<tr>
<tr>
<td>Academy</td>
<td>Akademi</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Smithy</td>
<td>Demirci</td>


<td>5</td>
<td>5</td>
89. satır: 89. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Rally point</td>
<td>İçtima Meydanı</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
95. satır: 95. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Statue</td>
<td>Heykel</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
101. satır: 101. satır:
<tr>
<tr>


<td>Market</td>
<td>Pazar</td>
<td>5</td>
<td>5</td>
<td>20</td>
<td>20</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Timber camp</td>
<td>Oduncu</td>
<td>10</td>
<td>10</td>


112. satır: 112. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Clay pit</td>
<td>Kil ocağı</td>
<td>10</td>
<td>10</td>
<td>20</td>
<td>20</td>
118. satır: 118. satır:


<tr>
<tr>
<td>Iron mine</td>
<td>Demir madeni</td>
<td>10</td>
<td>10</td>
<td>20</td>
<td>20</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Farm</td>
<td>Çiftlik</td>


<td>10</td>
<td>10</td>
129. satır: 129. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Warehouse</td>
<td>Depo</td>
<td>10</td>
<td>10</td>
<td>20</td>
<td>20</td>
135. satır: 135. satır:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>Hiding place</td>
<td>Gizli depo</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
<td>x</td>
141. satır: 141. satır:
<tr>
<tr>


<td>Wall</td>
<td>Duvar</td>
<td>5</td>
<td>5</td>
<td>15</td>
<td>15</td>
147. satır: 147. satır:
</table>
</table>


== Change village name ==
== Köy Adı Değiştirme ==


[[File:changename.png|frame|link=]]
[[File:Koyadidegistirme.png|frame|link=]]


You can rename your village by going to the headquarters. On the bottom left under the buildings you see your currents village name, which you can edit and save with "change".
Köyünün adını değiştirebilirsin. Bunun için ana binaya tıklayarak sol altta "köy adını değiştir" alanına istediğin köy ismini gir, "değiştir" butonuna tıkla, işte köyün adı değişti.


== Construct buildings ==
== Bina Yap ==


If you want to construct a building, you have to click on the village headquarters and then click on "expansion to level X". You need the specified amount of wood, clay and iron. The exact amount depends on the kind of building and its level. The bigger you want to construct the building, the more resources are needed for the next level.
Bir bina yapmak istediğinde ana binaya tıklaman ve oradan "x seviyesine yükselt" butonuna tıklaman gerekir. Bina inşa etmek için; odun, kil ve demir gereklidir. Kesin miktarı bina ve bina seviyesine bağlıdır. Bir sonraki bina seviyesi için her zaman bir öncekinden daha fazla kaynak gereklidir.


Additionally some buildings need other buildings at specific levels as a requirement. For example, you can only build a market after you have constructed a warehouse up to a certain level. In the headquarters you see those requirements as well as the costs. You find more about that in the [[Buildings|Building overview]].
Bazı [[Binalar]] ı yapabilmek için belli önkoşullar vardır. Örneğin; market inşa etmek için depo seviyenizi 2. Seviyeye getirmelisiniz.


== Recruiting units ==
== Asker Üretimi ==


You can recruit your first units in the barracks. To construct barracks you need to upgrade your headquarters to level 3.
Birimleri kışlada üretebilirsin. Kışla yapabilmek için ana binanın 3. seviyede olması gerekir. Başta sadece mızrakçı üretebilirsin, diğer birimler özellikle demirciye ve başka yeni binalara ihtiyaç duyarlar (örneğin ahır ya da atölye). [[Birimler]] bölümünde bir birimin ne gibi ön koşulları olduğunu ve hangi özelliklere sahip olduğuna ilişkin açıklama bulursun.
First you will only be able to build spear fighters; for other units you need e.g. a smithy and new buildings (such as the stables and workshop).
In the [[Units|Unit overview]] you can find a short description about the requirements for a certain unit and what its properties are.


[[File:recruiting_one.png|center|frame|link=|To recruit troops, you first need to click on your Barracks.]]
[[File:Askeruretme1.png|center|frame|link=|Asker üretmek için öncelikle kışlaya tıklaman gerekiyor.]]




[[File:recruiting_two.png|center|frame|link=|Then, simply type in the number of desired troops and click Recruit.]]
[[File:Askeruretme2.png|center|frame|link=|Sonrasında sadece istediğin asker sayısını yaz ve asker toplaya tıkla.]]

16.40, 29 Mart 2013 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Kaynaklar

Birimler veya binalar yapabilmek için hammaddeye ihtiyacın vardır. Hammaddeleri otomatik olarak madenlerinden (oduncu, kil ocağı, demir madeni) alırsın. Hammaddeleri hesabına giriş yapmamış olsan bile alırsın.

Ne kadar hammadde alacağın madenin seviyesine bağlıdır. Üretilen hammaddelerin kaybolmaması için deponun yeterince büyük olması gerekir. Deponun ne kadar büyük olduğuna ve içinde ne kadar hammadde bulunduğuna ilişkin göstergeyi sağ üstte bulabilirsin

Kaynak.png

En sağdaki sayı, hangi çeşitten ne kadar hammadde depolanabileceğini gösterir. Bu örnekte her bir hammaddeden 325,337 maksimum saklanabilir olduğunu belirtir. Bunun solundaki sayılar, söz konusu hammaddeden ne kadar bulunduğunu gösterir. Solundaki alanlarda (59,417 Odun, 3,607 Kil ve 66,870 Demir) kaynağı olduğunu belirtmektedir.

İlk Adımlar

Oyunda yeniysen, en çok ihtiyacın olan ve düşünmen gereken şey hammaddelerdir. Oduncu kampında odun, kil ocağında kil ve demir madeninde demir üretebilirsin. Bu binaların seviyelerini ne kadar yükseltirsen, üretimin de aynı oranda artar. Oyuna başladığın ilk günlerde, odaklanman gereken binalar, kaynak üretimi sağlayanlar olmalıdır.

Eğer kaynak üretimi ile ilgilenirken ya da kaynak üreten binalarını geliştirirken yağmalanıyorsan ya da yağlamalanma riskin çok yüksekse, madenlerini korumanın bir diğer yolu da gizli depo yapmaktır. Gizli depo seviyesini ne kadar yükseltirsen, gizli deponun saklama kapasitesini o oranda arttırmış olursun. Bu sayede gelen yağmacılardan kaynaklarını korumuş olursun. Ayrıca duvar yapımına başlaman da yararlı olacaktır. Başlangıç aşamasında duvar rakip oyuncuların büyük kayıplar vermesine sebep olacaktır ve böylece saldırı alma riskini azaltacaktır.

Maden binalarını ve kaynak üretim planlarını düzenledikten sonra, asker üretimin için ticaret yapmaya başlayabilirsin. Kışla nda (ana bina 3. seviyede olmalı) mızrakçı üretebilirsin. Mızrakçılar saldırı için çok uygun olmayabilirler, ancak kaynak transferleri ve zayıf oyuncuları yağmalamak için uygundur.

Eğer ticaret yapmak istersen, pazar (ana binanın 3., deponun 2. seviyede olması gerekir) inşa edebilirsin. Bu bina sayesinde, çevrende bulunan köylerin neleri satışa çıkardığını görebilirsin. Bu şekilde, hangi kaynaklara ne kadar değer verdiğine bakarak, hangi oyuncunun nelere ihtiyaç duyduğunu da öğrenebilirsin. Elbette kendi satışlarını da pazar sayesinde yapabilirsin, fakat unutma ki pazar binan 1. seviyedeyken, 1 satıcın olur, yani kendi tekliflerinin kapasiteni aşmamasına dikkat et.

Bunun yanında dilersen bir klan a katılabilirsin. Birlikte daha iyi savunma ve ticaret yapabilirsiniz. Elbette arkadaş da edinebilirsin!

Geç Başlangıç

Eğer bir dünyaya geç başlangıç yaparsan, stratejini de değiştirmen gerekir. Elbette düzenli ve güvenli kaynak üretimi çok önemlidir ve kendini diğer köylerin yağmalarından koruman gerekir. En kısa sürede duvar ve gizli depo inşa edip seviyelerini arttırmanda fayda vardır. Bazen olası düşmanlarına güzel mesajlar yazman, aranızda bir arkadaşlık başlatabilir. Köyün yeterince gelişir gelişmez, sen de asker üretip yağmalara başlayabilirsin. Yağmalayarak kazanacağın kaynaklar, köyünün gelişimini hızlandırır.

İşte normalde gerçekleştirdiğin normal gelişime göre en büyük fark:

Her şeyini tek misyonere yatırma hatasını yapma. Diğerlerine yetişmek için daha fazla köye sahip olmak istemen mantıklı görünebilir. Fakat bu durum, ölümcül bir hata olma potansiyeline de sahiptir. Oynadığın dünyada uzun süredir oynayan çok güçlü oyuncular, kendi köylerini geliştirmiş ve güvenliklerini çok yüksek tutmuş olabilirler ve haritada çok önemli stratejik noktalara yerleşmiş olabilirler. Eğer askerlerinin büyük bölümü saldırılara, yağmalara gönderirsen, bu tür oyuncular için kolay lokma olabilirsin! Bu tür oyuncular çevrelerini çok dikkatli incelerler ve yeni aldığın köyleri henüz geliştirmeden elinden almaya çalışabilirler. Saldırıya uğradığında, herşey için çok geç olabilir.

Buna karşı uygulayabileceğin tek strateji, çok miktarda mızrakçı ve kılıç ustası üretmektir. Güçlü oyunculara kolay lokma olmanı engeller ve çoğu kez, tekrar saldırmalarına engel olur. Eğer ciddi bir yenilgi alırlarsa, seni rahat bırakırlar. Bu durum sana büyük bir moral kaynağı oluşturur. Böylece yüksek puanlı oyuncuların saldıran askerlerinin moralini %70'e varan oranda düşürebilirsin!

Köyünün güvenliğini arttırmak sana zaman kaybı olarak görünebilir. Ancak sonraki safhalarda bunun çok faydasını göreceksin. Örneğin 1200 mızrakçı ve 1200 kılıç ustası çok iyi bir savunma teşkil edebilir ve artık köy güvenliğini de sağlamış olup başka köyler alabilmek için misyoner üretmeye başlayabilirsin.

Büyük olasılıkla, çevrendeki köylere bakarak buna değdiğini fark edeceksin.

Köye Genel Bakış

Köye genel bakış tek sayfada köyün ile ilgili bir çok bilgi verir. Mevcut bina seviyelerini, kaynak üretimini, asker sayını ve askeri hareketlerini buradan görebilirsin.

Klasik ve grafik görünüşten birini tercih edebilirsin. Yavaş bir internet bağlantısına sahipsen ve daha hızlı hareket etmek istiyorsan klasik görünüm avantajlıdır. Premium Hesaba sahip olduğunda ayrıca her binanın daha ne kadar bir süre üretim yapacağını, köyde kaç tüccarın olduğunu ve depolarının ne zaman dolacağını görebilirsin.

Aşağıdaki görüntü köye toplu bakış ekranını içermektedir;

Overview.png

Bina seviyeleri geliştikçe görüntüleri de değişmektedir. Aşağıda bu değişikliklerin hangi seviyelerde olduğu belirtilmiştir.

Binalar 2. Görüntü için gerekli seviye 3. Görüntü için gerekli seviy
Ana Bina 5 15
Kışla 5 20
Ahır 5 10
Atölye 5 10
Akademi x x
Demirci 5 15
İçtima Meydanı x x
Heykel x x
Pazar 5 20
Oduncu 10 20
Kil ocağı 10 20
Demir madeni 10 20
Çiftlik 10 20
Depo 10 20
Gizli depo x x
Duvar 5 15

Köy Adı Değiştirme

Koyadidegistirme.png

Köyünün adını değiştirebilirsin. Bunun için ana binaya tıklayarak sol altta "köy adını değiştir" alanına istediğin köy ismini gir, "değiştir" butonuna tıkla, işte köyün adı değişti.

Bina Yap

Bir bina yapmak istediğinde ana binaya tıklaman ve oradan "x seviyesine yükselt" butonuna tıklaman gerekir. Bina inşa etmek için; odun, kil ve demir gereklidir. Kesin miktarı bina ve bina seviyesine bağlıdır. Bir sonraki bina seviyesi için her zaman bir öncekinden daha fazla kaynak gereklidir.

Bazı Binalar ı yapabilmek için belli önkoşullar vardır. Örneğin; market inşa etmek için depo seviyenizi 2. Seviyeye getirmelisiniz.

Asker Üretimi

Birimleri kışlada üretebilirsin. Kışla yapabilmek için ana binanın 3. seviyede olması gerekir. Başta sadece mızrakçı üretebilirsin, diğer birimler özellikle demirciye ve başka yeni binalara ihtiyaç duyarlar (örneğin ahır ya da atölye). Birimler bölümünde bir birimin ne gibi ön koşulları olduğunu ve hangi özelliklere sahip olduğuna ilişkin açıklama bulursun.

Asker üretmek için öncelikle kışlaya tıklaman gerekiyor.


Sonrasında sadece istediğin asker sayısını yaz ve asker toplaya tıkla.