Hesap Yöneticisi: Revizyonlar arasındaki fark

Tribalwars Wiki TR sitesinden
Gezintiye git
Değişiklik özeti yok
 
(3 kullanıcıdan 54 ara revizyon gösterilmiyor)
1. satır: 1. satır:
Hesap yöneticisi
Büyük bir hesabınız varsa ya da oyuna girişlerde zaman problemi yaşıyorsanız köyleri yönetmenize yardımcı olmak için tasarlanmış olan premium hesaba bağlı ücretli bir uzantı olan Hesap Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz.


Hesap yöneticisi büyük oyuncu olarak sana normal Premium hesabın sağlamadığı başka olanaklar sağlar. Hesap yöneticisi yalnızca köy sayın %! adedin üzerindeyse ve normal bir Premium hesap etkinleştirdiysen etkinleştirilebilir
Hesap Yöneticisi'ni eğer premium hesabınız varsa etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için oyunda Premium menüsüne gidin ve Hesap Yöneticisini etkinleştirin.
 
 
[[İÇİNDEKİLER]]


= Genel Bakış =


Hesap Yöneticisi genel bakış ekranı hesap yöneticisi hakkında genel bilgileri ve şu anda hesap yöneticisinde neler yapıldığı hakkında bilgiler verir. Her bölüm hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve bu bölümleri tıklayıp sürükleyerek farklı bir düzene koyabilirsiniz.


The Account Manager is a paid extension to the premium account designed to help manage your villages when you have a larger account. As such, it is only available once you own 20 villages.
[[File:spanner_icon.png|left|link=]] Sol üst köşede bu simgeyi gördüğünüz her sayfada simgeye tıklayarak sayfada tek seferde kaç durum hakkında bilgi gösterileceğini ayarlayabilirsiniz.
 
You can activate the Account Manager using your premium points. To do so, click on the ''Premium'' menu in-game and go to ''Account Manager''.
 
 
= Genel Bakış =
 
Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ekranında hesap yöneticisi ve şu anda ne yapıyor durumu hakkında bilgi sağlar.Her kutu hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve tercih düzene koymak ekran etrafında onları tıklayıp sürükleyebilirsiniz.
[[File:spanner_icon.png|left|link=]] Bu kutulardan birinin sol üst köşesinde görünen araç simgeye tıkladığınızda genel görünür giriş sayısını ayarlamak için izin verir.


==En İyi Yağmalar==
==En İyi Yağmalar==
[[File:overview_plunder.png|right|frame]]
[[File:Ss0.png|right|frame]]


Bu Ekran ile birlikte kullanılabilir Çiftlik Yardımcısı kolayca son talan edilen köylere saldırıları göndermek için yakın zamanda kaynak saldırı ve yağmalanmış olduğunu barbar köyleri gösterir.
Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir.
Hakkında daha fazla bilgi için A , B ve C simgeleri görüntülemek lütfen Çiftlik Yardımcısından yardım alınız.
A, B ve C simgeleri hakkında detaylı bilgi almak için [[#Çiftlik Asistanı|Çiftlik Asistanı]] 'a tıklayınız.


==Köye Genel Bakış==
==Köye Genel Bakış==
[[File:overview_village.png|right|frame]]
[[File:Ss01.png|right|frame]]


Köy genel panelinde, renkli noktalar birlik yöneticisi, köy yöneticisi ve Satış Müdürü durumunu gösterir.Yeşil bir nokta yöneticisini köyün etkin olduğunu gösterir.Gri bir nokta Görev Yapılamıyacağını atamaları planlı olduğunu gösterir ve bir sarı nokta köyde yönetilen olduğunu gösterir,
Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.


Yeşil veya sarı nokta tıklamak duraklatmak / bir köy için yönetici yeniden başlayacaktır, ve gri bir nokta tıklayarak o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına götürecektir.
Yeşil veya sarı noktaya tıklayarak o köy için atanmış olan yöneticiyi duraklatabilir/ çalıştırabilirsiniz ve gri noktaya tıkladığınız o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına giderek ayarlama yapabilirsiniz.


==İnşaat Şablonları==
==İnşaat Şablonları==
[[File:overview_template.png|right|frame]]
[[File:Ss1.png|right|frame]]


Inşaat şablonları bölümünde tüm genel bir bakış  [[#Köy Müdürü|Köy Müdürü]] Tabloları.
İnşaat şablonları bölümü tüm [[#Köy Yöneticisi|Köy Yöneticisi]] şablonlarınızı görmenizi sağlar.


Duraklatılmış bu köyde her şablon sıraya alınmış olan yükseltmeleri bina sayısı atanan köy sayısını görebilirsiniz
Her şablon için atanan köylerin sayısını ve bu köylerdeki şablonların durumlarını görebilirsiniz.


==Uyarılar ve Tavsiyeler==
==Uyarılar ve Tavsiyeler==
[[File:overview_warning.png|right|frame]]
[[File:Ss2.png|right|frame]]
Çiftlik Tam Dolduğunda veya Depo dolduğunda Buradan Size Uyarı Bildirilir.
Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.


=Bildirimler=
=Bildirimler=
Bildirimleri ekranında, yeni gelen saldırıları olduğunda bir e-posta göndermek için hesap yöneticisi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için, "saldırı bildirim Etkinleştir" kutusunu işaretleyin.Bu ayar seçimleri Size Avantaj sağlayacaktır..  
Bildirimler ekranında, size gelen yeni bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.
 
[[File:Ss3.png|500px|frame|center]]
 
Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.


[[File:attack_notifications.png|500px|frame|center]]
==Ne sıklıkta bildirim almak istiyorsun?==
Bu bölümdeki seçenekler ile hangi sıklıkla saldırı bildirim e-postası almak istediğinizi ayarlayabilirisiniz.  


Seçenekler İki ( 2 ) Bölüme Ayrılır.
==Ne kadar sıklıkla bildirimleri almak istiyorsunuz ?==
Forumun İlk bölümü Saldırılar için E-Posta Ayarları ve Bildirim almak için Ayarları Yapmanızı Sağlar.
<table>
<table>
<tr>
<tr>
<td>'''Her İlk Yeni Saldırı ve Sonrasında'''</td>
<td>'''Her yeni ilk saldırıdan sonra '''</td>
<td>Gelen Saldırı Sayacı 0-1 Aralığında Zamanında bildirilir.</td>
<td>Yeni bir saldırı olduğu zaman bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>
<td>
'''Saldırı Sonrası ''(XX)'' Yeni Gelen Saldırılar'''</td>
'''Gelen her yeni (XX) saldırıdan sonra'''</td>
<td>Bir bildirim Her zaman Alacaksınız ''(XX)'' Yeni Saldırılar İçin Köy Sayılarınızı Belirtmelisiniz.</td>
<td>Köylerinize her (XX) kadar saldırı geldiğinde bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Bildirim Zamanı ''(XX)'' Saat(s)'''</td>
<td>'''(XX) saatte bir bilgi ver'''</td>
<td>Bu Alan Bildirim Zamanını Belirler ''(XX)'' Belirtilen Saat Dilimi Aralığında.</td>
<td>(XX) saatte bir sadece bir bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Bağlantız Bildirim'''</td>
<td>'''Yalnızca oturum açmamışsam bilgi ver '''</td>
<td>Bu Alan Seçili ise ve Oyunda Olmadığınız Zamanlarda Sadece Size Bildirim Yapılmasını Sağlar.</td>
<td>İşaretlendiğinde hesabınıza giriş yapmadığınız zamanlarda veya hesabınızla uzun süre işlem yapmadığınız zamanlarda bildirim alacaksınız.
</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>


==Saldırılar Nasıl Gruplandırılmalı ?==
==Saldırılar nasıl gruplansın?==
Forumun Bu Alanında Size Yapılan Saldırıların Gruplandırılması Ayarları Yapılır.
Bu bölümde saldırı bildirimlerinin nasıl görünmesini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.
<table>
<table>
<tr>
<tr>
<td>'''Grup Saldırıları'''</td>
<td>'''Saldırıları gruplama'''</td>
<td>Saldırılar Hiçbir Gruplama Yapılmadan Sıralama İle Gösterilir.</td>
<td>Saldırılar bir gruplama olmadan sırayla gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>
<td>
'''Saldırganları Gruplama'''</td>
'''Saldırıları saldırganlara göre grupla'''</td>
<td>Saldırganları ve Saldırılarını Buradan Gruplayabilirsiniz.</td>
<td>Saldırılar saldırganın ismiyle birlikte gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Köy Sayısına Göre Gruplama'''</td>
<td>'''Saldırıları hedef köye göre grupla '''</td>
<td>Aldığınız Saldırları Köy Sayınıza Göre Düzenler.</td>
<td>Saldırılar hedef olan köylere göre gruplanarak gösterilir.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Saldırı Analizi ''(XX)'' Gruplama Saldırı Başına'''</td>
<td>'''Grup başına yalnızca (XX) saldırı göster '''</td>
<td>Bildirimi Yalnızca Seçilen Numaraca Ayrıntılar ''(XX)'' Grup Sayısı Kadar.</td>
<td>Her grup için bildirim yalnızca (XX) saldırı içerecektir.</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>


= Köy Yöneticisi - Müdürü =
= Köy Yöneticisi =


Köy Yöneticisi köylerde binaların Emir kuyruk Sırasını otomatikleştirmek için kullanılabilir.Bu kesin hedef yapı katları ve binalar şablonları sistemi ile sıraya göre sırayı özelleştirebilirsiniz.
Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.  


== Yönetim Tabloları ==
== Şablon Düzenlemek ==


Ön tanımlı olarak Köy Yöneticisini açtığınızda görünecek Köyleri ekran Şablonlarınızı yönetmek için tıklayınız ve şablonlarınızı yönetiniz''.
Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir.  Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.


=== Sistem Tabloları ===
=== Sistem Tabloları ===


Oyunu Yönetmek İçin Üç ( 3 ) Şablon Kullanılır Bu Şablonlar Düzenlenemez veya silinemezler.
Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.
 
Sistem şablonları şunlardır:


Sistem Şablonları Şunlardır:
* Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları  30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
* Defansif -  Savunma birlikleri üreten köyler için.
* Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.


* Kaynaklar - kaynak binalar ilk 30 seviyesine alma konusunda vurgu ile Genel  inşa Köy Yöneticisi.
=== Kendi şablonunuzu hazırlamak ===
* Savunma - savunma askeri üretilen köyler için.
* Saldırgan - saldırgan asker üreten köyler için.


=== Kendi Tablolarını Oluşturma ===
Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.


Bu Üç sistem şablonları ihtiyaçlarınıza uygun değilse kendi özel şablonunuzu oluşturabilirsiniz.Bunu yapmak için, Sayfa altında bir şablon adını yazın ve oluşturma şablonu bölümünde boş bir şablondan kopyalayarak sıfırdan başlayarak veya varolan bir şablon kopyalayarak Yapabilirsiniz.
[[File:Ss4.png|frame|center]]


[[File:am_vm_ct.png|frame|center]]
=== Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme ===


=== Görüntüleme , Yeniden Adlandırma ve Silme ===
Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.


Aşağıda oluşturma şablon bölümü mevcut ve şablonların bir listesini bulacaksınız.Tabloda gösterilen yapı katları Köy Yöneticisi tamamen köy çalışmaları tamamlandığında hedef bina .
[[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.


Bu tıklayabilirsiniz [[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] Bir şablon veya yeniden adlandırmak için simgesini[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] simgesini silmek için.Sistem şablonları silinmiş veya yeniden adlandırılamaz unutmayın.
Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.


Adını bir şablonu tıklayın sırasını görüntülemek veya düzenlemek için
[[File:Ss5.png|thumb|500px|center|Köy Yönetici Şablonları Listesi]]


[[File:am_vm_tl.png|thumb|500px|center|Köy Yönetici Şablonları Listesi]]
=== Şablonları düzenlemek ===


=== Düzenleme Tabloları ===
[[File:Ss6.png|frame|right|Örnek bir bina şablonu.]]


[[File:am_vm_bq.png|frame|right|The start of a building queue for an example template.]]
Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.  


Önceki sayfada olduğu gibi Özet bölümünde her bina için hedef seviyeleri gösterecektir.
Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği  gösterilmektedir.
Bunun altında, Yapı sıra binaların yükseltilir kesin sipariş gösterir.
Öğeler Yapı kuyruk liste bu ıslah edilmelidir kaç düzeyleri yükseltilecek yapı gösterir ve seviye binası olacak sonra yükseltmeleri bitirdim.
Bu tıklayarak sıra yükseltmeleri silebilirsiniz [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] simgesi.Eğer tıklayıp sürükleyebilirsiniz kuyruk sırasını değiştirmek isterseniz [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]]


'''Ancak, oyunun diğer bölümlerinde farklı silinen / yeniden kuyruklar hemen kaydedilmez.Yaptığınız değişiklikleri kaydetmek için aşağıdaki "Kaydet" düğmesine tıklamanız gerekir!Ayrıca kuyruğuna yeni siparişler ekledikten sonra "Kaydet" tıklayınız.'''
Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.


Ayrıca şablon hedef düzeyleri daha yüksek düzeyde tüm binaları yıkmak Köyü Yöneticisi izin seçeneğine sahip.Yıkmak için Seviye en az seviye 15 olan ve köy% 100 sadakat açıksa Köyü Yöneticisi sadece bunu yapacaktır.
[[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] ikonunu kullanabilirsiniz.  
Sıra yeni binalar eklemek için kullanmak Ekle sipariş sayfanın altındaki bölümü.


Köy Yöneticisi tam olarak sırayla sıra binaların Bu sayfada gösterilen olacaktır.Bu, tek seferde Kışlası yükseltmeleri 20 Kademe eklerseniz, daha sonra Köy Yöneticisi sonraki binaya geçmeden önce bir satır bölgesindeki 20 seviyeleri yapmak anlamına gelir.Daha sonra 10 kez tekrarlayın ve ardından 2 Kışla seviyeleri, 2 Smithy düzeyleri eklemek için olsaydı Köyü Yöneticisi kademeli olarak her iki bina yükseltir
'''Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !'''


== Şablonlar atama ve köy yönetme ==
Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.


Bu köylere şablonları atamak ve ikinci genel Köyü Yönetme işlemlerini Görebilirsiniz yönet köy ekranı.
Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.  


=== Bir köye bir şablon atama veya kaldırma ===
Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır.  Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.


Bir veya birden fazla köy için bir şablon atamak için önce köy adlarının solundaki onay kutularını işaretleyerek bunları seçmeniz gerekir.
== Şablonları köylere atama ve düzenleme ==


Daha sonra, Şablon kullan seçilir Eylem kutusu açılır, komşu listesi için bir şablon seçin ve artık onaylayın .''.
Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.


Bu şablon bakarak tayin doğrulayabilirsiniz Durum söz konusu köy için sütun.Şimdi Aktif
=== Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma ===


Yukarıdaki gibi aynı şeyi bir köy değil, seçerek bir şablonu kaldırmak için Kaldır Açılan kutudan seçin.
Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.  


Ayrıca tıklayarak, köyün Genel Merkezi girerek bir köye bir şablon atayabilirsiniz Köyü Yöneticisi sekmesi ve listeden bir şablonu seçerek kullanarak değiştirin şablon bölümü.
Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula  seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.  


[[File:am_vm_vm.png|thumb|600px|center|köy Kaynakları şablonu ve Köy Müdürü atanmış Köy Yöneticisi bir örneği şu anda çalışıyor..]]
Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.


=== Duraklatma ve hesap yöneticisi devamı ===
Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.


Bir köyde kaynaklarınızı kaydetmek istiyorsanız o zaman şablon çıkarmak zorunda kalmadan duraklama mümkündür.
Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.


Bir köye bir şablon eklemeye benzer bir şekilde yapabilirsiniz, sadece birini seçin duraklatma veya devam Açılan kutudan seçin.


Ayrıca doğrudan tıklayabilirsiniz Duraklat veya devam Et durum sütununda.
[[File:Ss7.png|thumb|600px|center|Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.]]
 
=== Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi ===
 
Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.
 
Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.
 
Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.
 


== Genel Notlar ==  
== Genel Notlar ==  


Köy Müdürü Yöneticisi periyodik bina kuyruk Emirleri ve yeni Kuyruk Emiri  yükseltmelerini kontrol eder.Bir şablon atadığınız zaman yönetici kuyruk binaları başlatmak için bazen Bekler Bu Bekleme birkaç dakika sürebilir.
Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.
 
Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.
 
Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.
 
Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.
 
Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.
 
=Birlik Yöneticisi=
Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.
 
Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.
 
==Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme==


Yöneticisi yapı, nüfus ve kaynak gereksinimlerini bypass yapmaz.
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]


Bir köyün deposunu sıraya almak başlamalı için sonraki yükseltme için yeterince büyük değilse, o zaman sıra bir depo yükseltmek için çalışır.
Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.
Çiftlik çok küçük Benzer şekilde, bu sıra bir çiftlik yükseltmek için çalışır.


Köy yöneticisi duraklar, her köyde otomatik olarak 50 bina siparişleri kadar işlemesi sağlanır ve yeniden etkinleştirmeniz gerekir.
Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.


=Birlik Müdürü=
İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.
Asker yöneticisi her köyde inşa etmek istiyorsunuz kaç adet olduğunu seçerek, birimlerin işe otomatikleştirmektedir.Kaynaklar mevcut olduğunda, asker yöneticisi sizin için otomatik olarak birim alınacaktır.  


Bu köylere doğrudan asker sayısını uygulattırabilir veya oluşturabilir ve kaydetme olanağı ile ileride kullanmak üzere saklayarak ve daha sonra köylerinize uygulayabilirsiniz.
====Koruma====
[[File:Ss9.png|frame|right]]


==Using the troop manager to recruit units==
Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
==Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme==
Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için '''şablonları yönet''' 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.


In the "Manage villages" panel at the top of the troop manager screen, enter in the number of units you would like to be built in total for one village. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] if you like, to reserve resources or population space. Once you are happy with your input, in the villages panel below check (tick) the villages you would like to apply this troop build to, then click save to start the recruitment process.
[[File:Ss10.png|500px|thumb|center]]


If you have created templates (see below for how to do this), you can apply these to villages instead of inputting a new set of unit numbers each time. In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
====Yeni bir şablon oluşturma====
Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.


It usually takes a few minutes for your troops to start being recruited if you have the resources and farm space available.  
====Varolan bir şablonu düzenleme====
Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.


====Buffer====
====Şablonları köylere uygulama ====
[[File:buffer.png|frame|right]]
Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.
You can choose to reserve population slots or resources so they will not be used by the troop manager. For example, if you set your population buffer to 100, then 100 population slots will always be kept free and the troop manager will stop recruiting new units when you only have 100 population slots left in your farm.


==Creating and editing your own templates==
[[File:Ss8.png|500px|thumb|center]]
To edit templates or make new ones, click the '''manage templates''' link in your troop manager. This will bring you to the template editor screen.


[[File:template_editor2.png|500px|thumb|center]]
Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.


====Creating a new template====
====Şablonları Silme====
Enter in your desired final troop numbers into the units input boxes, and give it a name in the "template name" field. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] value for this template. Once you have done this, click "create new template" to save the new template.
Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.


====Editing an existing template====
= Stok Yöneticisi =
To edit an existing template, click the green edit icon beside the name of the template you want to edit in the templates panel at the bottom of the screen. This will insert the template information into the area above. Adjust the troop numbers and [[#Troop manager|buffer]] as desired, and then click "save".


====Applying templates to villages====
Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.
Once you have created a template, you will need to apply it to a village to get it to start recruiting units. You can do this from the main Troop Manager screen.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
====Ayarlar====


In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
*Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.  


====Deleting templates====
*Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.
To delete a template, check (or tick) the box beside the template name, and click "delete".


= Market Manager =
[[File:Stok1.PNG|500px|center|thumb|link=]]


The market manager allows you to set up automatic resource transfers between your villages that are sent at predefined times.
====Ek Ayarlar====


== Creating a new trading route ==
Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.


Please note that when you create a new trading route the sending village is your currently selected village.
[[File:Stok2.PNG|500px|center|thumb|link=]]


To create a new trading route, either enter the coordinates of the target village in the ''Destination'' section or use the '''Favorites''', '''Your own''' or '''History''' helper links on the right.
İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.


Next, input the number of resources that should be transferred in the ''Resources'' section.
Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.  


Lastly, you can choose when the resources should be sent. You can select any of the days of the week and you need to enter the time of day the transfer should be initiated.
'''Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz. '''


Resources will only be sent if the village has enough resources and enough merchants are available.
'''Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.'''


== Viewing and deleting a trading route ==
= Pazar Yöneticisi =


Once you have created trading routes you can view a list of them at the bottom of the page. You can see the next scheduled sending time to be sure you've entered the correct days and time.
Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.


It is not currently possible to edit a trading route.
== Yeni bir ticaret oluşturma ==


To delete routes either click on the ''delete'' link next to the route or tick the check-boxes next to the routes you wish to delete then click the ''Delete'' button below.
Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz  köy olmadığına dikkat edin.


= Farm Assistant =
Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki '''Favoriler, senin köyleri, geçmiş''' kısımlarından faydalanabilirsiniz.


The Farm Assistant allows you to easily send farming attacks to barbarian villages around you, either directly from the map or from recent attack reports in the Account Manager overview.
Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.


You can create two templates to configure different combinations of troops to send on farming attacks. For simplicity, these are called '''A''' and '''B'''.
Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.


== Creating a new template ==
Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.


To create a new template click on ''New template'' underneath the ''Edit Templates'' section. A new section should appear on the right side of the page.
== Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme ==


You can give your template a description to allow yourself to easily identify it in the future.
Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.  


Once you've entered the desired troop combinations click ''Save'' to add the new template.
Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.


== Editing or deleting a template ==
Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.


If you need to change the description or troops inside of a template you can edit it by clicking on the template description under the ''Edit Templates' section.
= Yağma Asistanı =


If you'd prefer to delete a template and start over from scratch you can click the red cross to the right of the template description.
Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.


== Using the Farm Assistant from the map ==
== Yeni bir şablon oluşturma ==


[[File:am_fa_map.png|right|frame]]
Asistanda '''A''' ve '''B''' olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.


Once you've set up one or two templates you can now use the Farm Assistant on the map. Note that you must have the ''Context menu'' enabled.
== Bir şablon düzenleme veya silme ==


When clicking on a barbarian village you should now notice new icons labeled '''A''' and '''B'''. These correspond with the templates you created from within the Farm Assistant area. To send an attack simply click on the icon and the troops will be sent with no confirmation required.
Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.


Note that this only works on barbarian villages. It is not possible to attack a player owned village without going to the rally point and confirming the attack.
== Harita ve yağma asistanını kullanma ==


== Using the Farm Assistant from the Account Manager overview ==
[[File:am_fa_map.png|right|frame]]


[[File:am_fa_ov.png|right|frame]]
Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.


You can also use the Farm Assistant to send troops based on your recently received reports. You can do this from the ''Most recent plunders'' widget on the Overview.
Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.


The widget will show a list of recently received reports where you have attacked a barbarian village and looted resources.
Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.


Like the map, you can click on either '''A''' or '''B''' to send troops from one of your templates to the village.
== Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma ==


There is also a '''C''' icon, which has a special functionality and does not relate to any of your templates. Clicking on '''C''' will use your most recent scout report to attempt to calculate and send the right amount of troops to loot all of the village's resources. You will receive a popup with the exact amount of troops sent.
[[File:Ss11.png|right|frame]]


You can only use the '''C''' icon if you have recently scouted the village.
İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.

21.56, 26 Haziran 2015 itibarı ile sayfanın şu anki hâli

Büyük bir hesabınız varsa ya da oyuna girişlerde zaman problemi yaşıyorsanız köyleri yönetmenize yardımcı olmak için tasarlanmış olan premium hesaba bağlı ücretli bir uzantı olan Hesap Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz.

Hesap Yöneticisi'ni eğer premium hesabınız varsa etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için oyunda Premium menüsüne gidin ve Hesap Yöneticisini etkinleştirin.

Genel Bakış

Hesap Yöneticisi genel bakış ekranı hesap yöneticisi hakkında genel bilgileri ve şu anda hesap yöneticisinde neler yapıldığı hakkında bilgiler verir. Her bölüm hesap yöneticiniz farklı bir kısmı hakkında bilgi içerir ve bu bölümleri tıklayıp sürükleyerek farklı bir düzene koyabilirsiniz.

Spanner icon.png

Sol üst köşede bu simgeyi gördüğünüz her sayfada simgeye tıklayarak sayfada tek seferde kaç durum hakkında bilgi gösterileceğini ayarlayabilirsiniz.

En İyi Yağmalar

Ss0.png

Çiftlik asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. A, B ve C simgeleri hakkında detaylı bilgi almak için Çiftlik Asistanı 'a tıklayınız.

Köye Genel Bakış

Ss01.png

Köy genel bakış panelinde, renkli noktalar köy yöneticisi, birlik yöneticisi ve pazar yöneticisinin durumunu gösterir. Yeşil nokta o yöneticinin aktif olduğunu gösterir. Gri nokta herhangi bir görev ataması yapılmadığını ve sarı nokta atanmış bir yöneticinin olduğunu ancak şuanda durdurulmuş olduğunu gösterir.

Yeşil veya sarı noktaya tıklayarak o köy için atanmış olan yöneticiyi duraklatabilir/ çalıştırabilirsiniz ve gri noktaya tıkladığınız o köy için ilgili hesap yöneticisi ekranına giderek ayarlama yapabilirsiniz.

İnşaat Şablonları

Ss1.png

İnşaat şablonları bölümü tüm Köy Yöneticisi şablonlarınızı görmenizi sağlar.

Her şablon için atanan köylerin sayısını ve bu köylerdeki şablonların durumlarını görebilirsiniz.

Uyarılar ve Tavsiyeler

Ss2.png

Çiftliğiniz ya da deponuz dolduğunda bu bölümden size uyarı gelmesini sağlayabilirsiniz.

Bildirimler

Bildirimler ekranında, size gelen yeni bir saldırı olduğunda e-posta almak için hesap yöneticinizi ayarlayabilirsiniz. Saldırı bildirimlerini etkinleştirmek için "Saldırı bilgilendirmelerini etkinleştir" kutucuğunu işaretleyiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsü size bu konudaki yardımcı olacaktır.

Ss3.png

Seçenekler iki bölüme ayrılmaktadır.

Ne sıklıkta bildirim almak istiyorsun?

Bu bölümdeki seçenekler ile hangi sıklıkla saldırı bildirim e-postası almak istediğinizi ayarlayabilirisiniz.

Her yeni ilk saldırıdan sonra Yeni bir saldırı olduğu zaman bildirim alacaksınız.
Gelen her yeni (XX) saldırıdan sonra Köylerinize her (XX) kadar saldırı geldiğinde bildirim alacaksınız.
(XX) saatte bir bilgi ver (XX) saatte bir sadece bir bildirim alacaksınız.
Yalnızca oturum açmamışsam bilgi ver İşaretlendiğinde hesabınıza giriş yapmadığınız zamanlarda veya hesabınızla uzun süre işlem yapmadığınız zamanlarda bildirim alacaksınız.

Saldırılar nasıl gruplansın?

Bu bölümde saldırı bildirimlerinin nasıl görünmesini istediğinizi ayarlayabilirsiniz.

Saldırıları gruplama Saldırılar bir gruplama olmadan sırayla gösterilir.
Saldırıları saldırganlara göre grupla Saldırılar saldırganın ismiyle birlikte gösterilir.
Saldırıları hedef köye göre grupla Saldırılar hedef olan köylere göre gruplanarak gösterilir.
Grup başına yalnızca (XX) saldırı göster Her grup için bildirim yalnızca (XX) saldırı içerecektir.

Köy Yöneticisi

Köy Yöneticisi köylerinizdeki bina yapım kuyruğunu otomatikleştirmek için kullanılabilinir. Şablonlar hazırlayarak binaların hangi seviyeye kadar bina yapım kuyruğuna otomatik olarak eklenmesini ayarlayabilirsiniz.

Şablon Düzenlemek

Köy yöneticisi sayfasını açtığınızda karşınızda Köyleri Yönet bölümü gelecektir. Şablonları düzenlemek için Şablonları yönet bölümüne tıklayınız.

Sistem Tabloları

Oyun size hazırlanmış 3 adet şablon sunmaktadır. Bu şablonlar düzenlenemez veya silinemezler.

Sistem şablonları şunlardır:

  • Hammaddeler - İlk olarak hammadde kaynakları 30 seviyeye getirilmiş, tam geliştirilen bir köy.
  • Defansif - Savunma birlikleri üreten köyler için.
  • Ofansif - Saldırı birlikleri üreten köyler için.

Kendi şablonunuzu hazırlamak

Sistem şablonları isteğiniz karşılamıyorsa kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Şablon oluştur bölümünün altından şablon adını doldurun ve boş bir şablon mu yoksa başka bir şablon ayarlarından oluşturacağınızı seçin.

Ss4.png

Şablonları görüntüleme, yeniden adlandırma ve silme

Şablon oluştur bölümünün altında halihazırda bulunan şablonlarınızı görebilirsiniz. Tabloda köy yöneticisi köyünüzü tamamen oluşturduğunda olacak binaların seviyeleri yer almaktadır.

Pencil ikonuna tıklayarak şablonu düzenleyebilir,Cross ikonuna basarak şablonu silebilirsiniz. Not: Sistem şablonları düzenlenemez ve silinemez.

Bir şablonu düzenlemek ve silmek için üzerine tıklayın.

Köy Yönetici Şablonları Listesi

Şablonları düzenlemek

Örnek bir bina şablonu.

Bir önceki sayfadaki gibi özet olarak bina seviyelerini görmekteyiz.

Hemen altında yapım kuyruğu binaların binaların hangi seviyeye geliştirileceği gösterilmektedir.

Yapım kuyruğundaki değerler binaların kaç seviye geliştirilceklerini ve sonunda kaç seviye olacaklarını göstermektedir.

Cross ikonuna tıklayarak istemediğiniz bir geliştirmeyi silebilirsiniz. Yapım kuyruğunun sırasını değiştirmek için Sorting ikonunu kullanabilirsiniz.

Unutmayın ki burada yaptığınız değişikler her an kaydedilmemektedir. Değişiklikleri kaydetmek için kaydet butonuna tıklamanız gerekmektedir !

Yapım kuyruğunun altında bulunan Gereksiz bina seviyelerini yık bölümü eğer köydeki bina uygulanan şablondaki bina seviyesinden yüksek ise, köy yöneticisi ana binanınızın 15 seviye ve üstü olması koşuluyla bu bina seviyelerini düşürmektedir.

Kuyruğa yeni bir yapım emri eklemek için sayfanın en altındaki Emir ekle bölümünü kullanınız.

Köy yöneticisi binaları bu listede bulunan sıraya göre yapmaktadır. Örneğin kışlayı tek seferde 20 seviyeye geliştirme emri verdiniz. Köy yöneticisi kışlayı 20. Seviyeye kadar geliştirdikten sonra diğer binanın emrini verecektir. Eğer 2 kışla seviyesi ve 2 demirci seviyesi emri verip bunu 10 kez tekrar edersiniz, Köy yöneticisi bu binaları kademeli olarak geliştirecektir.

Şablonları köylere atama ve düzenleme

Köyleri yönet bölümünden şablonları köylerinize atayabilir ve genel köy yöneticisi ayarlarını yapabilirsiniz.

Bir şablonu köye atama ve köyden kaldırma

Bir şablonu bir köye veya köylere atamak için önce sol taraftan atamak istediğiniz köyleri kutucukları işaretleyerek seçmelisiniz.

Daha sonra işlem bölümünde şablonu uygula seçeğeninin seçildiğine emin olunuz ve bir şablon seçip onayla butonuna tıklayınız.

Şablonların uygulamada olup olmadıklarını köylerin yanındaki durum bölümünden kontrol edebilirsiniz. Şuanda Etkin yazması gerekmektedir.

Bir şablonu köyden kaldırmak için için önce şablonunu silmek istediğiniz köyleri seçip işlem bölümünden sil seçeneğini seçip onaylayınız.

Ayrıca bir köyün ana binasına gidip ordaki köy yöneticisi bölümüne tıklayıp, şablonu değiştir bölümünden bir şablon seçerek köyün şablonunu ayarlayabilirsiniz.


Bu örnekte köye hammadde şablonu atanmıştır.

Köy yöneticisinin durdurulup devam ettirilmesi

Eğer hammaddelerinizi biriktirmek istiyorsanız bu mümkün. Köy yöneticisinden bir köyün şablonunu silmeden durdurup devam ettirebilirsiniz.

Bunu yapmak için aynı bir köye şablon atarken olduğu gibi fakat işlem bölümünde Mola veya molada olan bir köy için devam seçeneğini seçebilirsiniz.

Ayıca direk olarak köyün yanındaki durum bölümünden mola veya devam linklerine tıklayabilirsiniz.


Genel Notlar

Köy yöneticisi yapım kuyruğunu periyodik olarak yeni geliştirme için kontrol etmektedir. Yöneticinin seçtiğiniz şablonu köye uygulamaya başlaması bazen birkaç dakika sürebilir.

Yönetici popülasyon ve hammadde imkanlarını es geçememektedir.

Eğer depo bir sonraki geliştirme için yeterli hammadde alamıyorsa köy yöneticisi önce depoyu geliştirir.

Aynı şekilde çiftlik bir sonraki geliştirme için çok küçük ise köy yöneticisi önce çiftliği bir seviye geliştirir.

Köy yöneticisi her köy için 50 bina geliştirmesi sonrası ara vermektedir. Tekrar aktif etmeniz gerekmektedir.

Birlik Yöneticisi

Birlik yöneticisi birimlerinin üretimini otomatikleştirir. Her köyde hangi birimden kaç tane oluşmasını istiyorsanız belirleyin ve birlik yöneticisi sizin yerinize köyün kaynakları müsait oldukça askerleri üretsin.

Köylere doğrudan asker sayısını girerek bu işlemi yapabileceğiniz gibi ileride uygulamak üzere taslaklar oluşturarak bunları kaydedebilirsiniz.

Birlik yöneticisini kullanarak asker üretme

Ss8.png

Birlik yöneticisi ekranın üst kısmındaki "Köyleri yönet" panelinde, bir köy için üretilmesini istediğiniz asker sayısını girmelisiniz. İsterseniz rezerv kaynaklar veya nüfus alanı koruması yapabilirsiniz. Eğer bir şablonunuzdan memnunsanız diğer köylere de bu şablonu uygulamak için listede işaretleyip kaydedebilirsiniz.

Eğer şablon oluşturduysanız köylere asker sayılarını girerek onaylayabilirsiniz. üst panelden ('köyleri yönet' paneli) açılır listedeki şablonlardan kullanmak istediğinizi şablonu seçin. Sonra köy panelinde işaretleyerek şablonunuzu onaylayabilirsiniz. Seçtiğiniz köylerde belirlediğiniz şablonları uygulamak için kaydet'e tıklayın.

İşlemler mevcut hammaddeler ve boş çiftlik alanları kontrol edilerek yapıldığından bir kaç dakika sürebilir.

Koruma

Ss9.png

Belli bir çiftlik alanını ya da hammaddeyi korumak isterseniz bu bölüme girip kaydediniz. Yönetici belirlemiş olduğunuz sınırları geçmez. Örneğin misyoner üretmek için çiftlikte 100 alan kalmasını istiyorsanız çiftlik bölümüne 100 yazın ve onaylayın. Çiftliğinizde 100 birimlik boşluk kalana kadar asker üretimi devam edecektir. 100 birimlik boşluk kaldığında artık üretim olmayacaktır.

Kendi şablonunu oluşturma ve düzenleme

Şablonları düzenlemek veya yenilerini yapmak için şablonları yönet 'e tıklayın. Tıkladığınızda şablon editörü ekrana getirecektir.

Ss10.png

Yeni bir şablon oluşturma

Birim giriş alanına istediğiniz son asker sayıları girin ve "şablon adı" alanına bir ad verin. Ayrıca koruma değerini de ayarlayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra, 'yeni şablon oluştur' 'a tıklayın ve kaydedin.

Varolan bir şablonu düzenleme

Varolan bir şablonu düzenlemek için, ekranın altındaki şablonlar panelinde düzenlemek istediğiniz şablonun adının yanında yeşil olan düzenle simgesini tıklatın. Yukarıdaki alana şablon bilgilerini ekleyin ve asker sayısını ayarlayın. Koruma işlemini istediğiniz gibi ayarlayın ve sonra "kaydet" e tıklayın.

Şablonları köylere uygulama

Bir şablon oluşturduktan sonra, asker üretimine başlamak için bu şablonu köylere uygulamanız gerekir. Bunu Birlik Yöneticisi ekranından yapabilirsiniz.

Ss8.png

Üst panelde ("köyleri yönet" paneli) açılan listeden kullanmak istediğiniz şablonu seçin. Daha sonra, köy panelinde şablon uygulamak istiyorum diyerek köyleri kontrol edin. Bu seçilen köylere seçtiğiniz şablonu uygulamak için kaydet düğmesini tıklatın.

Şablonları Silme

Bir şablonu silmek için, şablon adının yanındaki (veya işareti) onay kutusunu işaretleyin ve "sil" butonuna tıklayınız.

Stok Yöneticisi

Stok yöneticisini aktif ettiğiniz zaman her gün birkaç kere, tüccarlarınız otomatik olarak fazla hammaddeleri ihtiyacı olan köylere taşır.

Ayarlar

  • Tüccar rezervi: ayarı ile köyde her zaman tutulacak tüccarı ayarlayabilir.
  • Azami yolculuk süresi: ile belirlediğiniz saatten daha uzun sürecek ticaretleri devre dışı bırakabilirsiniz.
Stok1.PNG

Ek Ayarlar

Hammadde ihtiyacı gereken köylerine ticaret yapılması için deponun dolması beklensin mi? Bu ayarı "Ek ayarlar" sekmesinden yapabilirsiniz.

Stok2.PNG

İlk olarak seçilmesi gereken kıtlık ve fazlalık ayarlaması yaparken girilecek değerlerin birimlerini belirlemelisiniz. "Yüzde depo kapasitesi" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değerler deponuzun % si olarak alınacaktır. Örneğin depo kapasiteniz 400000 girilen değer 25 ise, bu sisteme 125000 olarak geçecektir. "Sabit miktar" seçeneğini seçerseniz girdiğiniz değer doğrudan sisteme geçecektir.

Kıtlık ayarı hammadde alacak köyler için yapılması gereken bir ayardır. Hangi değerin altında, diğer köylerden hammadde alması gerektiğini bu ayar sayesinde yapabilirsiniz.

Örneğin; Kıtlık değerinde "Sabit miktar" seçiliyken, 10000 odun 10000 kil 10000 demir yazarsanız, o köyde hammaddeler bu değerlerin altına düştüğünde (9999 ve altı) diğer köylerden hammadde arayacaktır. Diğer köyleri de fazlalık ayarıyla siz belirleyeceksiniz.

Örneğin; 400000 kapasiteli bir depoya sahip olduğunuzu düşünürsek, "Yüzde depo kapasitesi" seçiliyken fazlalık ayarına 70 odun 70 kil 70 demir yazarsanız hammadde miktarlarınız bu değerlerinizin üstüne çıktığında (Depo kapasitenizin %70'i yani 280001 ve üstü) kıtlık yaşayan köylerinize otomatik hammadde aktarımı yapılacaktır.

Pazar Yöneticisi

Pazar Yöneticisi köyleriniz arasında otomatik kaynak transferleri yapmanızı sağlar.

Yeni bir ticaret oluşturma

Yeni bir ticaret emri oluştururken hammaddeleri gönderecek olduğunuz köyün seçmiş olduğunuz köy olmadığına dikkat edin.

Yeni bir ticaret emri oluşturmak için, hedef köyün koordinatlarını girin. Koordinat girmek yerine sağ taraftaki Favoriler, senin köyleri, geçmiş kısımlarından faydalanabilirsiniz.

Daha sonra, gönderilecek hammadde sayısını girmeniz gerekiyor.

Son olarak, hammadde gönderilmesi gereken zamanı seçmelisiniz. Haftanın günlerinden herhangi birini seçebilirsiniz ve transfer başlangıç saati girmeniz gerekir.

Köyde yeterli hammadde ve yeterli tüccar mevcutta varsa hammaddeler belirlenen rotada gönderilecektir.

Bir ticaret emrini görüntüleme ve silme

Sayfanın alt kısmında oluşturduğunuz ticaret emirlerinin bir listesini görebilirsiniz. Bir sonraki transfer zamanını gün ve saat bakımından görebilirsiniz.

Transfer rotalarını düzenlemek şu an için mümkün değildir.

Transfer rotalarını silmek için rotanın yanında bulunan silme butonunu kullanabilir ya da onay kutularını işaretleyerek alt kısımdan silebilirsiniz.

Yağma Asistanı

Yağma asistanı ile birlikte daha önceden yağmalamış olduğunuz barbar köyleri daha seri bir şekilde yağmalayabilirsiniz. Asistan size köylere yapmış olduğunuz son saldırı hakkında önemli bir kaç bilgiyi de verecektir. Saldırılarınızı ister harita üzerinden isterseniz de yağma asistanı sayfası üzerinden gönderebilirsiniz.

Yeni bir şablon oluşturma

Asistanda A ve B olmak üzere iki şablon bulunmaktadır. Bu şablonlara yağmayı yapmak istediğiniz asker sayısını girmeniz gerekiyor. Asker sayılarını girdikten sonra kaydete tıklayarak şablonlarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir şablon düzenleme veya silme

Şablonu düzenlemek veya silmek için aynı menüdeki rakamları değiştirmeniz yeterlidir.

Harita ve yağma asistanını kullanma

Am fa map.png

Harita üzerinden bir kereye mahsus yağma asistanını kullanarak barbar köylerine saldırdığınızda bundan sonraki saldırılarınızı haritaya girmeden direk çiftlik asistanı menüsünden gerçekleştirebilirsiniz.

Harita bölümündeki sağdaki haritanın altındaki "Durum menüsünü aktif et" seçeneğini işaretleyip haritadaki köylere tıkladığınızda karşınıza gelecek olan menüde A ve B seçeneğini göreceksiniz. Bunlar daha önceden hazırlamış olduğunuz şablonlardır. Hangisini kullanmak istiyorsanız ona tıklayın. Onaya gerek kalmadan saldırınız gönderilmiş olacak.

Not: Bu özellik sadece barbar köylerde çalışır. Yağma asistanı ile herhangi bir oyuncunun köylerine saldırmak mümkün değildir.

Hesap Yöneticisi'ne genel bakış ve Yağma asistanını kullanma

Ss11.png

İlk saldırılardan sonra eğer A ve B seçeneğini kaydederken casus eklemişseniz kaynak toplama asistanına tıkladığınızda yeni C seçeneği çıkar. Bu C seçeneği casus raporuna göre köyde kalan ganimeti hesaplar ve ona göre birlik yollar.