Kale
The Strongholds are a game feature introduced in March 2019 which offer tribes the ability to build up a shared stronghold, which provides several benefits, most importantly allowing to launch larger attacks. Building up strongholds is a costly endeavor and requires the whole tribe to contribute resources. While every tribe member can contribute to the stronghold only barons and dukes can administrate it. Attacking or even destroying a stronghold will give rewards to the attacking tribe.
Bir Kale İnşa Etmek
Dükler çim zemin üzerindeki inşaat alanını oluşturmak için Kale ekranını kullanabilir. İnşaat alanı hemen oluşur ve haritada görünür hale gelir. Bu durumdayken kalenin hiçbir fonksiyonu yoktur ama kaynak göndermek gerekir. Bütün klan üyeleri inşaata yardım etmek için kaynak gönderebilir. Kaynaklar kaleye gönderilir ama geri gönderilemez.
Eğer yeterli kaynak zamanında toplanamazsa inşaat alanı yok olur ve gönderilen kaynaklar da kaybolur. İnşaat alanının tamamlanması için “1” hızındaki bir dünya için 72 saat verilir (“2” hızındaki bir dünyada ise bu süre 36 saattir). İnşaata yapılan saldırılar otomatik olarak ziyarete dönüşür ve gönderilen köye döner.
Kaleyi Yükseltmek
Kale 1. Seviyeye yükseldikten sonra kullanılabilir. Ama onu daha da güçlü hale getirmek için toplamda 10 seviye yükseltilmelidir. Bu yükseltmeler için tıpkı inşaattaki gibi kaynaklar gerekir ama istenilen zamanda yapılabilir ve herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Yükseltme bitiğinde kalenin içindeki bütün binalar da yeni seviyeye gelir (aşağıda görebilirsiniz). Aynı şey seviye düşmesi için de geçerlidir. Her seviye için yükseltme/inşaat maliyeti klanın sahip olduğu köy sayısına bağlı olarak değişir.
Klanın içindeki binalar kalenin seviyesine bağlıdır. Sur ve ana bina dışında zarar görmezler ve sadece sur tamir edilebilir. Dünyada kilise etkin olmasa bile kalelerde her zaman “ilk kilise” bulunur. Ancak bu kilise bir çap sağlamaz ve sadece kale içinde etkindir.
Stronghold Buildings | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Icon | Level | HQ | Wall | Barracks | Stable | Workshop | Rally Point | Smithy | Church |
0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | |
1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 15 | 1 | ||
2 | 6 | 4 | 4 | 4 | 2
| ||||
3 | 9 | 6 | 6 | 6 | 3
| ||||
4 | 12 | 8 | 8 | 8 | 4
| ||||
5 | 15 | 10 | 10 | 10 | 5
| ||||
6 | 18 | 12 | 12 | 12 | 7
| ||||
7 | 21 | 14 | 14 | 14 | 9
| ||||
8 | 24 | 16 | 18 | 16 | 11
| ||||
9 | 27 | 18 | 22 | 18 | 13
| ||||
10 | 30 | 20 | 25 | 20 | 15
|
Kalenin Faydaları
Kalelerin kalıcı faydaları şöyledir:
- Normal köylerden çok daha fazla çiftlik alanı.
- Çok daha büyük depo kapasitesi. Eğer dünya ayarları izin veriyorsa bu kaynaklar yağmalanabilir.
- Normal köylere göre %100 daha hızlı asker üretimi.
- Kalenin her seviyesinde Klan becerilerinde %10’luk artış, toplamda %100’e kadar.
Bir düşman kalesinin seviyesini düşürmenin ödülleri:
- Her klan üyesine ücretsiz altın para. Altın para miktarı düşman klanın köy sayısına ve saldırılan kalenin seviyesine göre değişir.
- Ayrıca, düşman kale bir ya da birkaç seviye düştüğünde asker üretimi hızında geçici olarak +%100 hız artışı.
Bir Kaleye Saldırmak
Kaleye yapılan saldırılar normal köy saldırılarına benzer ancak üç önemli fark vardır:
- Kuşatma ekipmanı sadece kalenin duvarlarını ve ana binasını hedef alabilir.
- Kalelere sadece zarar verilebilir, kuşatılamaz. Kale seviyesi 0 olduğunda tekrar inşaat alanına dönüşür. Eğer verilen sürede klan yeniden inşaat yapamazsa haritadan tamamen silinir.
- Kaleler “Cesaret” adındaki yeni bir sistemi kullanır.
Cesaret
Kaleye ve kaleden yapılan saldırılar cesaret kullanır ve dünya ayarlarında olmasa bile bu moral sistemine çok benzer. Cesaret hesaplaması saldırganın gücünü etkiler ve kaleden saldırı çıktığında hesaplanır. Hesaplama klan/oyuncu puanları temel alınarak yapılır. Klanı terk etmek ya da katılmak cesareti etkilemez. Cesaretin etkisi minimum %20 ve maksimum %150’dir.
Surları Onarmak
Kale surları da tıpkı köy surları gibidir ancak sadece dükler ve baronlar onları onarabilir, inşa edemezler. Surlar ancak kalenin maksimum seviyesine kadar onarılabilir.
Kale Seviyesini Düşürmek
Ana binaya saldırmak, doğrudan bağlantılı olduklarından kalenin seviyesini düşürmeye neden olabilir. Kale seviyesini korumak için ana bina da o seviyede olmalıdır. Örneğin, Kale seviye 8deyken (ana bina 24) saldırı alırsa ve Ana bina 23. Seviyeye düşerse kale seviyesi 7ye düşer ve bu nedenle ana bina da 21e düşer. Yani ana bina her saldırıda 3 seviye düşebilirken kale 1 seviye düşer.